Chicago 9. novembra (TASR) - Americká sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald's zaznamenala v 3. štvrťroku nárast zisku, ktorý prekonal aj odhady analytikov. Vďačí za to najmä domácemu trhu, kde klienti využívali možnosť nákupu z auta, tzv. drive-thru, a tiež nové aplikácie na objednávanie si jedla, aby sa vyhli kontaktu s inými osobami počas pandémie nového koronavírusu.
Takmer 95 % zo 14.000 amerických reštaurácií McDonald's ponúka drive-thru predaj cez okienko.
Zisk spoločnosti v období júl - september 2020 vzrástol na 1,76 miliardy USD (1,48 miliardy eur) alebo 2,35 USD na akciu z 1,61 miliardy USD alebo 2,11 USD/akcia pred rokom.
Analytici predpovedali McDonald's zisk 1,90 USD na akciu.
Tržby spoločnosti sa v 3. štvrťroku znížili o 2 % na 5,42 miliardy USD z vlaňajších 5,50 miliardy USD, pričom Wall Street očakávala tržby 5,4 miliardy USD.
To bol oveľa miernejší pokles tržieb ako v 2. štvrťroku, keď sa prepadli o viac ako 30 %.
(1 EUR = 1,1870 USD)