Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť Airbnb zaznamenala v 1. kvartáli výrazný pokles straty

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Za prudkým znížením je najmä pokles nákladov.

San Francisco 14. mája (TASR) - Americká spoločnosť Airbnb zaznamenala za 1. štvrťrok výrazný pokles straty pred úrokmi, daňami a odpismi, keď z vyše 330 miliónov USD ju znížila pod 60 miliónov USD. Za prudkým znížením je najmä pokles nákladov. Spoločnosť zároveň vykázala dobré výsledky aj v oblasti tržieb, ktoré sa zvýšili a prekonali očakávania trhov.

Ako uviedla agentúra Reuters, strata ubytovacej platformy Airbnb pred úrokmi, daňami a odpismi upravená o jednorazové položky dosiahla 59 miliónov USD (48,84 milióna eur). Na porovnanie, v 1. kvartáli minulého roka predstavovala 334 miliónov USD.

Tržby za prvé tri mesiace roka dosiahli 886,9 milióna USD. V medziročnom porovnaní tak vzrástli o 5,4 %. Spoločnosť prekonala očakávania analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí počítali s tržbami na úrovni 714,4 milióna USD.

Airbnb prekonala odhady analytikov aj v oblasti rezervácií. Oznámila, že hrubé rezervácie sa v 1. kvartáli zvýšili o 52 % na 10,29 miliardy USD, pričom analytici očakávali ich hodnotu iba 6,93 miliardy USD. Výsledky podporilo rýchle tempo vakcinácie a zmierňovanie obmedzení v jednotlivých krajinách, ktoré zvýšilo dopyt ľudí po letných dovolenkách. "Čo sa týka hostí nad 60 rokov v USA, ktorí patrili medzi prvých zaočkovaných, ich vyhľadávanie na našej platforme na obdobie letných mesiacov vzrástlo vo februári a v marci o viac než 60 %," informovala Airbnb.

Spoločnosť teraz očakáva, že tržby za 2. kvartál dosiahnu približne rovnakú úroveň ako v predpandemickom roku 2019. Aj čo sa týka ďalších mesiacov, je spoločnosť optimistická. Po tom, ako britská vláda oznámila vo februári plán postupného uvoľňovania protipandemických opatrení, zaznamenala Airbnb výrazný rast rezervácií. Rovnaký vývoj zaznamenala aj vo Francúzsku po zmiernení opatrení v oblasti cestovania začiatkom mája.

Spoločnosť zvládla najhoršie obdobie pandémie lepšie než mnohí jej konkurenti. V období sociálneho dištancu totiž dokázala ponúknuť väčšie priestory na ubytovanie, ako aj ubytovanie v oblastiach mimo väčších miest.

(1 EUR = 1,2081 USD)