Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť Nespresso získala certifikáciu B Corp™

Ilustračné foto Foto: Unsplash.com / Basil Samuel Lade

Nespresso sa pripája ku globálnej komunite zodpovedných a cieľavedomých firiem, ktoré spĺňajú najvyššie štandardy udržateľnosti a sociálnej zodpovednosti.

Vevey 2. mája (OTS) - Spoločnosť Nespresso, ktorá je priekopníkom a vzorom v oblasti porciovanej kávy vysokej kvality dnes oznámila, že dosiahla certifikáciu B Corp. Týmto sa Nespresso pripája k medzinárodnému hnutiu viac než 4 500 spoločností s ambicióznymi cieľmi, ktoré spĺňajú vysoké štandardy sociálnej a ekologickej zodpovednosti a transparentnosti, ako sú napríklad Patagonia, Ben & Jerry’s, alebo The Body Shop. Nespresso je jedna z ďalších značiek pôsobiacich na slovenskom trhu, ktorá získala toto medzinárodné ocenenie.

Toto oznámenie je potvrdením snahy spoločnosti Nespresso pozitívne pôsobiť na kávový priemysel a celý svet už od svojho založenia v roku 1986. Medzi hlavné faktory, ktoré k certifikácii prispeli, patrí jedinečný prístup firmy k nákupu kávy prostredníctvom programu Nespresso AAA Udržateľnosti kvality™, ktorý vznikol v spolupráci s Rainforest Alliance, strategická aliancia s Fairtrade a globálny, dlhodobý recyklačný systém na hliníkové kapsule.

Generálny riaditeľ Nespresso Guillaume Le Cunff uviedol: „Certifikácia B Corp je potvrdením nášho tridsaťročného záväzku udržateľnosti, transparentnosti a zodpovedného podnikania. Sme nesmierne hrdí na to, že sa môžeme stať súčasťou komunity podobne zmýšľajúcich spoločností, ktoré rovnako ako my veria, že zisk a poslanie môžu ísť ruka v ruke. Táto certifikácia prináša našim zákazníkom pridanú hodnotu a fanúšikov Nespresso utvrdzuje v tom, že ich obľúbená značka kávy pracuje správnym spôsobom. Certifikácia B Corp je pre nás predovšetkým inšpiráciou k tomu, aby sme urobili ešte viac. Posilňuje náš záväzok, našu víziu, ktorou je, že každá šálka kávy Nespresso má mať pozitívny dopad na náš svet.“

Jonathan Normand, zakladateľ B Lab Švajčiarsko, uviedol: Proces certifikácie B Corp je veľmi dôkladné a nezávislé zhodnotenie dopadu spoločnosti na ľudí a planétu, v ktorom sledujeme všetko od uhlíkovej stopy po to, ako firma zaobchádza so svojimi zamestnancami. Dosiahnutie certifikácie B Corp je pre spoločnosť Nespresso veľký míľnik. Rád by som jej preto zablahoželal a poprial veľa úspechov na jej ďalšej ceste v ústrety udržateľnosti.“

Spoločnosť Nespresso začne na výrobkoch Nespresso a vo svojej komunikácií používať logo B Corp, aby rozšírila povedomie o celom hnutí, informovala spotrebiteľov a pomáhala im si pri nákupe vyberať zodpovednejšie možnosti. Viac informácií na https://www.nespresso.com/sk/sk/doing-is-everything.

Značka Nespresso aplikuje zodpovedný prístup k podnikaniu, vysoké štandardy sociálnej a ekologickej zodpovednosti a transparentnosti na všetkých trhoch. V rámci Slovensku lokálne recykluje hliníkové kávové kapsule od roku 2017 prostredníctvom miestneho partnera v Českej republike, vzdeláva verejnosť a spolupracuje s odbornými inštitúciami v otázkach recyklácie hliníka a podporuje miestne neziskové organizácie s environmentálnym prístupom. Po úspešnom vzore spolupráce s Nadací Partnerství a iniciatívou Sázíme budoucnost v ČR, kde na projekty výsadby stromov v roku 2021 Nespresso venovalo 1 milión Kč, vstupuje značka tento rok aj na Slovensku do dlhoročného partnerstva s nadáciou Ekopolis a iniciatívou Sadíme Budúcnosť.

ZÁKLADNÉ FAKTY: CERTIFIKÁCIA B CORP
● Spoločnosť Nespresso získala v hodnotení B Impact Assessment 84 bodov z 200. Pre dosiahnutie certifikácie B Corp je potreba získať minimálne 80 bodov. K dnešnému dňu získalo túto certifikáciu 4 500 firiem. Tie nájdeme v 150 rôznych oboroch a vo viac než 70 krajinách.
● Aby sa mohla spoločnosť kvalifikovať ako B Corp, musí splniť prísne štandardy v piatich kategóriách: riadenie spoločnosti, zamestnanci, komunita, životné prostredie a zákazníci. Bodové skóre spoločnosti Nespresso je transparentne publikované na adresách bcorporation.net a sustainability.nespresso.com/b-corp-score.
● Certifikované B Corps majú právnu povinnosť zvážiť dopad svojich rozhodnutí na všetky zainteresované strany. Z tohoto dôvodu tiež spoločnosť Nespresso aktualizovala svoje stanovy.
● Certifikácia B Corp sa vzťahuje na podnikanie Nespresso na celom svete, teda na všetky aktivity na celkom 38 trhoch, kde Nespresso pôsobí ako právna osoba, alebo divízia spoločnosti Nestlé.