Quantcast
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť Partners Group sprostredkovala vlani 62.000 zmlúv

Logo Partners Group Foto: Partners Group

Unikátnym ukazovateľom na slovenskom trhu je číslo 58,06 %, ktoré vypovedá o podiele pripoistení na zaplatenom poistnom.

Bratislava 21. marca (TASR) - Tržby viac ako 22 miliónov eur vykázala za minulý rok spoločnosť Partners Group SK. Ide už o druhý rok v rade s medziročným rastom tržieb takmer 25 %.

Unikátnym ukazovateľom na slovenskom trhu je číslo 58,06 %, ktoré vypovedá o podiele pripoistení na zaplatenom poistnom. Spolu s priemerným počtom pripoistení na jednu zmluvu, ktoré dosiahli počet šesť, hovorí o kvalitnom nastavení a vyváženom prístupe k tvorbe portfólií klientov spoločnosti.

Spoločnosť v minulom roku sprostredkovala uzavretie takmer 62.000 zmlúv, ktorých rozloženie na jednotlivé segmenty je proporčné podľa zásad tvorby optimálneho finančného plánu. Dominuje životné poistenie s 37,1-% podielom na celkovom objeme zmlúv a predpísaným poistným vo výške 15,3 milióna eur, z toho jednorazové poistné 3,8 milióna. Nasledujú investície s podielom 22,9 % na celkovom objeme zmlúv a objemom sprostredkovaných investícií vo výške 48 miliónov eur a neživotné poistenie s podielom 19,6 % na celkovom objeme zmlúv a predpísaným ročným poistným 1 milión eur.

Ďalšími segmentmi, ktoré zaujali miesto v portfóliách klientov, sú stavebné sporenie s viac ako 8-% podielom v celkovom objeme 26 miliónov eur, úvery s podielom 7,4 % na celkovom objeme zmlúv pri celkovej výške 231,6 milióna eur sprostredkovaných úverov klientom, vklady so 4 % a 0,5 % z celkového objemu zmlúv pripadlo na doplnkové dôchodkové sporenie.

Životné poistenie ako jeden z kľúčových segmentov portfólia spoločnosti zaznamenalo mierny nárast, a to napriek poklesu, ktorý bol v minulom roku pre životné poistenie charakteristický. Darilo sa aj investíciám, ktoré naznačili rastúci investičný optimizmus klientov a náchylnosť na tvorbu strednodobých a dlhodobých rezerv. Polepšil si aj segment úverov ako výsledok aktuálnej situácie na hypotekárnom trhu charakteristickej nízkymi úverovými sadzbami.

„Do portfólií našich klientov vnášame základné princípy systematického budovania aktív. Komplexné finančné služby znamenajú finančné plány, ktoré chránia pred stratou príjmu a dlhodobo budujú finančnú istotu. Tieto princípy zároveň už niekoľko rokov tlmočíme aj verejnosti cez vzdelávacie aktivity združené pod hlavičkou projektu Deň finančnej gramotnosti. Chceme, aby ľudia na Slovensku rozumeli peniazom a správnymi finančnými rozhodnutiami zvyšovali svoju životnú úroveň a životnú úroveň svojich rodín,“ konštatuje Juraj Juras, generálny riaditeľ spoločnosti Partners Group SK, ktorý je zároveň predsedom Správnej rady Nadácie Partners, zameranej na zvyšovanie finančnej gramotnosti rôznych skupín obyvateľstva.