Index spotrebiteľskej nálady poradenskej spoločnosti GfK na december klesol na -1,6 bodu z revidovaného 1 bodu v novembri a dostal sa najnižšie od júna.
Autor TASR
Norimberg 25. novembra (TASR) - Zhoršenie epidemickej situácie a vysoká inflácia, ktoré tlmia vyhliadky týkajúce sa blížiacej sa vianočnej nákupnej sezóny, majú negatívny vplyv na náladu nemeckých spotrebiteľov.
Index spotrebiteľskej nálady poradenskej spoločnosti GfK na december klesol na -1,6 bodu z revidovaného 1 bodu v novembri a dostal sa najnižšie od júna. Ekonómovia počítali s jeho znížením len na -0,5 bodu.
Podľa experta GfK Rolfa Bürkla štvrtá vlna pandémie s prudkým rastom počtu nových prípadov ochorenia COVID-19 zvyšuje obavy, že vláda prijme ďalšie reštrikcie. Navyše, inflácia sa pohybuje nad 4 %, čo znižuje kúpnu silu spotrebiteľov. "Toto všetko dohromady tlmí podnikateľské vyhliadky na nadchádzajúcu vianočnú nákupnú sezónu," uviedol Bürkl.
Index spotrebiteľskej nálady poradenskej spoločnosti GfK na december klesol na -1,6 bodu z revidovaného 1 bodu v novembri a dostal sa najnižšie od júna. Ekonómovia počítali s jeho znížením len na -0,5 bodu.
Podľa experta GfK Rolfa Bürkla štvrtá vlna pandémie s prudkým rastom počtu nových prípadov ochorenia COVID-19 zvyšuje obavy, že vláda prijme ďalšie reštrikcie. Navyše, inflácia sa pohybuje nad 4 %, čo znižuje kúpnu silu spotrebiteľov. "Toto všetko dohromady tlmí podnikateľské vyhliadky na nadchádzajúcu vianočnú nákupnú sezónu," uviedol Bürkl.