Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Strata čínskeho výrobcu elektromobilov Nio sa zvýšila

Na archívnej snímke nabíjanie elektromobilu. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Tržby však vzrástli, keď firma zvýšila dodávky svojich áut medziročne o viac než pätinu na 31.041.

Peking 9. júna (TASR) - Čínsky výrobca prémiových elektromobilov Nio zvýšil za 1. štvrťrok stratu v prepočte na viac než 620 miliónov eur, pod čo sa veľkou mierou podpísali vyššie náklady. Objem tržieb sa však v dôsledku rastu predaja vozidiel zvýšil zhruba o 8 %. Informoval o tom server RTTNews.

Spoločnosť v piatok zverejnila, že jej čistá strata dosiahla za 1. štvrťrok 4,80 miliardy jüanov (627,11 milióna eur). V rovnakom období minulého roka zaznamenala stratu 1,83 miliardy jüanov.

Tržby však vzrástli, keď firma zvýšila dodávky svojich áut medziročne o viac než pätinu na 31.041. Objem tržieb dosiahol 10,68 miliardy jüanov, čo v medziročnom porovnaní predstavuje rast o 7,7 %.

Čo sa týka vyhliadok na 2. kvartál, Nio odhaduje, že tržby sa budú pohybovať v rozmedzí od 8,74 miliardy do 9,37 miliardy jüanov. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 9 % až 15 %. Nio očakáva, že objem jeho predaja klesne, pričom počíta s tým, že predaj dosiahne od 23.000 do 25.000 áut.

(1 EUR = 7,6541 CNY)