Štokholm 31. marca (TASR) - Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom na svete a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 1. kvartáli svojho finančného roka 2021/2022 zisk po vlaňajšej strate. Napriek tomu jej výsledky zaostali za odhadmi ekonómov. Prispeli k tomu investície a pretrvávajúci vplyv ochorenia COVID-19.
Reťazec H&M oznámil vo štvrtok, že za obdobie december-február dosiahol zisk pred zdanením 282 miliónov švédskych korún (27,25 milióna eur) po minuloročnej strate 1,39 miliardy SEK. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, mu však predpovedali za 1. kvartál zisk až 1,04 miliardy SEK.
Čisté tržby v 1. štvrťroku vzrástli na 49,17 miliardy SEK zo 40,06 miliardy SEK rok predtým.
Spoločnosť poznamenala, že jej tržby a zisk aj naďalej ovplyvňovala pandémia na mnohých hlavných trhoch. A tiež zvýšené iniciatívy súvisiace s rastom, najmä v rámci technológií a dodávateľského reťazca.
V období od 1. do 28. marca 2022 čisté tržby skupiny H&M v miestnych menách stúpli medziročne o 6 % a bez započítania tržieb z Ruska, Bieloruska a Ukrajiny vzrástli o 11 %.
Výročné valné zhromaždenie spoločnosti sa bude konať 4. mája 2022 a rozhodne o navrhovanej dividende vo výške 6,50 SEK na akciu, a o povolení odkúpiť akcie v celkovej výške 3 miliardy SEK
(1 EUR = 10,3498 SEK)