Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 2. máj 2024Meniny má Žigmund
< sekcia Ekonomika

Výrobca alkoholických nápojov Constellation Brands sa vrátil k zisku

Výrobca alkoholických nápojov Constellation Brands, vlastník piva značky Corona, oznámil, že investuje ďalšie približne 4 miliardy USD do kanadského producenta kanabisu Canopy Growth. Ide o najväčšiu investíciu v tomto odvetví priemyslu. Constellation tak zvýši svoj podiel v spoločnosti Canopy. Foto: TASR/AP

Bez započítania jednorazových položiek dosiahol takzvaný upravený zisk na akciu 2,76 USD, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 2,72 USD/akcia.

Victor 1. októbra (TASR) - Svetový výrobca alkoholických nápojov Constellation Brands sa po predchádzajúcich stratách vrátil v 2. kvartáli do zisku napriek nepriaznivému vplyvu pandémie nového koronavírusu. Navyše firma prekonala očakávania trhov. Odhad vývoja na celý rok však nezverejnila, práve pre neistotu spojenú s druhou vlnou pandémie.

Spoločnosť uviedla, že za 2. kvartál obchodného roka 2020/2021, ktorý sa skončil v auguste, dosiahla čistý zisk 512,1 milióna USD (437,39 milióna eur), čo na akciu predstavuje 2,62 USD. V rovnakom období predchádzajúceho roka vykázala stratu 525,2 milióna USD (2,77 USD/akcia). Stratová bola aj v 1. kvartáli, v ktorom strata predstavovala približne 178 miliónov USD.

Bez započítania jednorazových položiek dosiahol takzvaný upravený zisk na akciu 2,76 USD, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 2,72 USD/akcia. Analytici očakávali, že upravený zisk klesne na 2,51 USD/akcia.

Čisté tržby dosiahli 2,26 miliardy USD. V rovnakom období minulého roka predstavovali 2,34 miliardy USD. Napriek poklesu aj v tomto ukazovateli spoločnosť prekonala očakávania trhov, ktoré počítali s poklesom tržieb až na 2,19 miliardy USD.

(1 EUR = 1,1708 USD)