Minneapolis 19. augusta (TASR) - Americký diskontný reťazec Target zaznamenal v 2. štvrťroku 2020/21 výrazný rast kvartálnych tržieb, a to najmä vďaka prudkému zvýšeniu online predaja. Zákazníci totiž počas blokád na zabránenie šírenia nového koronavírusu nakupovali videohry, kuchynský riad aj oblečenie s využitím služby doručenia tovaru v deň nákupu.
Podľa údajov Targetu sa v 2. štvrťroku, ktorý sa skončil 31. júla, predaj odevov zvýšil o dvojciferné číslo po poklese o 20 % v období február - apríl. A predaj elektroniky vzrástol až o 70 %.
Takzvané porovnateľné tržby reťazca, ktoré zahŕňajú predaj v tzv. kamenných obchodoch aj online predaj, stúpli o 24,3 % na 22,70 miliardy USD (19,07 miliardy eur) z 18,18 miliardy USD v rovnakom období minulého roka. Predaj online pritom vyskočil až o 195 %.
Čistý zisk Targetu sa zvýšil o 80,3 % na 1,69 miliardy USD, čo predstavuje 3,35 USD na akciu, z 940 miliónov USD alebo 1,82 USD/akcia pred rokom. Analytici pritom očakávali výrazne nižší zisk, a to 1,62 USD na akciu.
(1 EUR = 1,1906 USD)