< sekcia Ekonomika

Taxana poradila už viac ako 5000 daňovníkom

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP Photo

Finančná správa spustila Taxanu pred dvoma týždňami.

Bratislava 15. októbra (TAS) - Chatbot finančnej správy Taxana radí daňovníkom už od konca septembra. Za dva týždne poradil viac ako 5000 daňovníkom. Najčastejšie radí v oblasti DPH a dane z príjmu. Finančná správa na základe spätnej väzby od používateľov chatbot stále vylepšuje.

Finančná správa spustila Taxanu pred dvoma týždňami. Až v 80 % prípadov identifikovala dopytované témy a daňovníkom správne poradila. V ostatných 20 % prípadov sa daňovníci pýtali na témy, ktoré momentálne nie sú v chatbote zahrnuté, alebo sa týkali príliš špecifických prípadov jednotlivých daňovníkov.

Taxana bola pre spustenie prevádzky navrhnutá tak, aby odpovedala na najčastejšie otázky, s ktorými sa daňové subjekty obracajú na call centrum finančnej správy.

"Daňovníci, ktorí sa obrátia na tento chatbot, pomáhajú finančnej správe systém vylepšovať. Na základe podnetov od občanov finančná správa už doplnila základné číselné informácie. Tiež upravila úvodné a záverečné reakcie, ktoré používa Taxana pri komunikácii s daňovníkmi," informovala TASR Ivana Skokanová, hovorkyňa finančnej správy.

Dôležitou zmenou je aj upravená informácia pre daňovníka v prípade, že mu chatbot poradiť nevie. Namiesto slova "nerozumiem" pošle daňovníkovi informáciu, že otázka je príliš špecifická a odporučí mu obrátiť sa na call centrum finančnej správy, pričom uvedie aj priamy kontakt.

Taxana dokáže momentálne radiť v oblasti dane z pridanej hodnoty, závislej činnosti, príjmu fyzických osôb, príjmu právnických osôb, elektronickej komunikácie s finančnou správou a v oblasti elektronických registračných pokladníc. Ďalšie témy bude finančná správa pridávať postupne.