Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

TIPOS medziročne zvýšil obrat o viac ako štvrtinu na 683 mil. eur

Na snímke podpredseda vlády a minister financií SR Eduard Heger (vpravo) a generálny riaditeľ národnej lotériovej spoločnosti TIPOS Marek Kaňka počas brífingu s novinármi 4. februára 2021 v Bratislave. Foto: TASR Martin Baumann

Firma rástla napriek kríze spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19 a po troch rokoch poklesu, uviedol vo štvrtok na tlačovej konferencii minister financií Eduard Heger (OĽANO).

Bratislava 4. februára (TASR) – Štátna lotériová spoločnosť TIPOS vlani zvýšila obrat na 683 miliónov eur z 540 miliónov eur v roku 2019. Firma rástla napriek kríze spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19 a po troch rokoch poklesu, uviedol vo štvrtok na tlačovej konferencii minister financií Eduard Heger (OĽANO).

Rast obratu štátnej firmy a zároveň rekordne najvyšší odvod pre šport vo výške 47 miliónov eur podľa ministra dokazuje, že štát dokáže byť dobrým a zodpovedným vlastníkom. Dôležitý je však správny výber manažérov, nulová tolerancia voči korupčným praktikám a tiež dôraz na merateľné výsledky. "Moje očakávanie na toto vedenie bude v duchu, že tento rok očakávam ešte lepšie výsledky," dodal Heger.



Generálny riaditeľ TIPOS Marek Kaňka spresnil, že rast obratu sa spoločnosti podarilo zaistiť najmä prijatými opatreniami. Vedenie TIPOSU od apríla minulého roka zrealizovalo viaceré kontroly a audity, nastavilo vnútorné procesy a zrevidovalo niektoré zmluvy. Úspory dosiahli v oblastiach, ktoré nezasiahli konkurencieschopnosť firmy a boli v nich neopodstatnené výdavky. Pri zmluvách dosiahli za zazmluvnené sumy vyššie plnenie napríklad pri mediálnych zmluvách, úspory dosiahli aj pri bankových poplatkoch, právnych službách, ale napríklad aj zrušením neopodstatnených partnerských zmlúv.

TIPOS zmenil aj verejné obstarávanie a väčšinu mediálneho priestoru sa usiluje nakupovať priamo a nie cez sprostredkovateľa. V prípade televízií a rádií získala spoločnosť za už zazmluvnené sumy o 38 – 44 % väčší mediálny priestor. Zároveň sa jej podarilo znížiť výdavky aj v online reklame.