Quantcast
< sekcia Ekonomika

Skončila sa modernizácia železnice v úseku Trenčianska Teplá - Beluša

Slávnostným prestrihnutím pásky a odhalením pamätnej tabule minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) spolu so zástupcami Železníc SR (ŽSR) a zhotoviteľa stavby oficiálne ukončil rekonštrukciu železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Trenčianska Teplá – Beluša, 1. júla 2014 v Trenčianskej Teplej. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Modernizácie úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša je súčasťou modernizácie železnice na úseku Nové Mesto nad Váhom – Púchov.

Trenčianska Teplá 1. júla (TASR) – Slávnostným prestrihnutím pásky a odhalením pamätnej tabule dnes minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) spolu so zástupcami Železníc SR (ŽSR) a zhotoviteľa stavby oficiálne ukončil rekonštrukciu železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Trenčianska Teplá – Beluša.

Podľa Počiatka viac ako 20-kilometrový zmodernizovaný úsek trate prinesie oveľa vyšší komfort, rýchlosť a najmä bezpečnosť pre cestujúcich, ale aj pre obyvateľov žijúcich v okolí.

"Trať je postavená podľa najmodernejších bezpečnostných predpisov a mali by sme sa vyhnúť zrážkam vlakov s automobilmi, pretože tento systém ho vylučuje. Pri osobnej preprave by len tento úsek mal skrátiť cestu o asi sedem minút, ale z môjho pohľadu je najdôležitejšia práve bezpečnosť," vyzdvihol minister.

Ako dodal, na úseku medzi Bratislavou a Žilinou sa momentálne budujú ďalšie tri podobné úseky, v budúcom roku tak pribudne viac takýchto zmodernizovaných tratí. "Dopravný komfort by mali priniesť aj nové vlakové súpravy financované z eurofondov, ktoré máme schválené aj v budúcom programovacom období," doplnil Počiatek.

Galéria: Modernizácia modernizácia železnice Trenčianska Teplá - Beluša





Ako povedal generálny riaditeľ ŽSR Štefan Hlinka, modernizácia úseku Trenčianska Teplá – Beluša trvala 1640 dní. "Zmluvná cena bola 274 miliónov eur, stavba ešte nie je úplne finančne uzavretá, predpokladáme úspory asi 20 miliónov eur," priblížil s tým, že v novom programovacom období začnú ako prvý budovať úsek Beluša – Považská Teplá, kde predpokladajú finančné náklady okolo 300 miliónov eur. "Tender vyhlásime v polovici budúceho roku, do pol roka by sa mala začať výstavba a do roku 2020 by sme chceli dôjsť po uzol Žilina," avizoval riaditeľ ŽSR.

Trať v úseku Trenčianska Teplá - Beluša modernizovalo Združenie ŽSR – Beluša, ktorého lídrom je spoločnosť Strabag. V rámci modernizácie zrekonštruovali v dvoch etapách štyri železničné stanice – Trenčianska Teplá, Ilava, Dubnica, Ladce, ako aj štyri medzistaničné úseky. Súčasťou sú aj štyri nové železničné mosty, šesť cestných mostov, štyri podchody pre cestujúcich, sedem priepustov, protihlukové steny a množstvo ďalších prvkov, ktoré si podobné trate vyžadujú.

Modernizácie úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša je súčasťou modernizácie železnice na úseku Nové Mesto nad Váhom – Púchov. Hlavnou úlohou je prispôsobiť ho na traťovú rýchlosť do 160 km/h, a tým umožniť lepšiu prístupnosť k transeurópskej dopravnej sieti a dopravnej sieti susediacich štátov.