Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 6. december 2025Meniny má Mikuláš
< sekcia Ekonomika

Tržby aj zisk H&M v 2. štvrťroku klesli

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Pokles bol do značnej miery spôsobený nižšou hrubou maržou, ktorú ovplyvnili väčšie vstupné náklady spojené s vyšším kurzom amerického dolára a rastúce náklady na prepravu.

Štokholm 26. júna (TASR) - Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil za 2. štvrťrok obchodného roka 2024/25 pokles tržieb aj zisku. V lokálnych menách však jeho tržby vzrástli. TASR o tom informuje na základe správ Bloomberg a Reuters.

Druhý najväčší predajca odevov na svete kótovaný na burze po španielskom Inditexe vo štvrtok oznámil, že jeho tržby za obdobie marec až máj 2025 sa znížili na 56,7 miliardy švédskych korún (5,13 miliardy eur) z 59,6 miliardy SEK v predchádzajúcom roku. Tesne tak zaostali za prognózami analytikov, ktorí očakávali tržby 57 miliárd SEK. Ale tržby v lokálnych menách vzrástli o 1 %, čo poukazuje na pretrvávajúce nepriaznivé vplyvy menových výkyvov a tlakov.

Prevádzkový zisk H&M sa v 2. štvrťroku znížil na 5,91 miliardy SEK zo 7,10 miliardy SEK v rovnakom období minulého roka a mierne prekonal trhové očakávania vo výške 5,88 miliardy SEK.

Pokles bol do značnej miery spôsobený nižšou hrubou maržou, ktorú ovplyvnili väčšie vstupné náklady spojené s vyšším kurzom amerického dolára a rastúce náklady na prepravu.

Generálny riaditeľ Daniel Erver uznal tieto nepriaznivé faktory: „Výsledok za 2. štvrťrok bol negatívne ovplyvnený vyššími nákupnými cenami v dôsledku drahšieho amerického dolára a vyšších nákladov na prepravu, ale aj skutočnosťou, že sme naďalej investovali do novej ponuky pre zákazníkov.“

„Negatívne externé faktory, ktoré zvýšili náklady na nákup v prvej polovici finančného roka, sa v druhej polovici roka menia na pozitívne,“ dodal.

Očakáva pritom, že tržby v júni, čo je prvý mesiac 3. štvrťroka, v lokálnych menách, vzrastú o 3 %.

„Naše kolekcie sú aktuálnejšie, sú viac trendy,“ povedal Erver na tlačovej konferencii.

Americké clá priniesli „veľmi turbulentnú situáciu“, dodal Erver s tým, že konkurenti v dôsledku toho zvýšili ceny v USA.

Erver povedal tiež, že H&M sa zameriava na udržanie konkurencieschopných cien, pretože spotrebitelia sú vzhľadom na neistotu okolo globálnej ekonomiky obzvlášť citliví na ceny.

Reťazec H&M vo vyhlásení uviedol, že „monitoruje“ vývoj globálneho obchodu a dokáže sa mu prispôsobiť. Aj keď celosvetovo znižuje počet predajní, snaží sa aj o rast na nových trhoch. V druhej polovici roka plánuje otvoriť prvé predajne v Brazílii, ako aj v Salvádore a vo Venezuele, a v budúcom roku aj v Paraguaji.

(1 EUR = 11,06 SEK)