Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Tržby francúzskej skupiny Kering sa dostali nad úroveň spred pandémie

Na snímke modelka predvádza kreáciu značky Gucci pod taktovkou nového kreatívneho riaditeľa Gucci Alessandra Michela v New Yorku, archívne foto. Foto: FOTO TASR/AP

Jej hlavná značka Gucci však mierne zaostávala pre spomalenie rastu v Ázii, kde sa zhoršila epidemická situácia.

Paríž 19. októbra (TASR) - Tržby francúzskeho výrobcu luxusného tovaru - skupiny Kering, ktorá vlastní značky ako Gucci či Yves Saint Laurent, sa v 3. kvartáli dostali nad predpandemickú úroveň. Jej hlavná značka Gucci však mierne zaostávala pre spomalenie rastu v Ázii, kde sa zhoršila epidemická situácia.

Tržby skupiny za tri mesiace od júla do septembra dosiahli takmer 4,2 miliardy eur, čo bolo o viac než 10 % v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2019. Tržby za prvých 9 mesiacov boli o 9 % vyššie v porovnaní s prvými tromi kvartálmi 2019.

Tržby značky Gucci v 3. kvartáli predstavovali 2,18 miliardy eur, čo bol o 8 % menej v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2019. Značka je vysoko závislá od ázijského trhu a tvrdo ju zasiahli nové lockdowny v Austrálii a na Novom Zélande, rovnako ako pokles cestovania čínskych zákazníkov.

"Všetky tieto faktory mali mierny negatívny vplyv," uviedol finančný riaditeľ Keringu Jean-Marc Duplaix. Šéf skupiny Francois-Henri Pinault si však veľa sľubuje od novej kolekcie a očakáva, že Gucci zaznamená silný 4. kvartál.

Z geografického hľadiska bola v 3. štvrťroku motorom rastu Severná Amerika. V expanzii pokračoval aj on-line predaj, ktorý medziročne stúpol takmer o štvrtinu a v porovnaní s 3. kvartálom 2019 až takmer o 150 %.