LVMH, najväčší producent luxusných tovarov na svete, oznámil, že za 1. štvrťrok dosiahol tržby na úrovni 13,96 miliardy eur.
Autor TASR
Paríž 14. apríla (TASR) - Francúzsky módny koncern LVMH zaznamenal veľmi dobrý štart do tohto roka. Spoločnosť oznámila za 1. kvartál návrat tržieb k rastu, a to výraznému, napriek pokračujúcim problémom súvisiacim s pandémiou nového koronavírusu.
LVMH, najväčší producent luxusných tovarov na svete, oznámil, že za 1. štvrťrok dosiahol tržby na úrovni 13,96 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje rast o 32 %.
Vysoký bol aj organický rast tržieb, teda bez započítania kurzových vplyvov a akvizície americkej klenotníckej spoločnosti Tiffany. Na organickej báze sa tržby zvýšili o 30 %. To je takmer dvojnásobok rastu očakávaného analytikmi, ktorých oslovila banka UBS. Tí počítali s organickým rastom na úrovni 17 %.
Aj v porovnaní s predpandemickým obdobím sú výsledky veľmi dobré. Oproti 1. kvartálu 2019 dosiahol organický rast tržieb 8 %.
Zvýšenie tržieb zaznamenali takmer všetky divízie LVMH, uviedla agentúra DPA, pričom napríklad tržby z predaja vína a liehovín vzrástli o 29 %. Tržby z predaja módy a kožených doplnkov sa zvýšili o 45 %, z predaja parfumov a kozmetiky o 12 %. Najprudší rast však dosiahli v 1. kvartáli tržby z predaja hodiniek a šperkov, predstavoval až 138 %.
Pokles zaznamenala iba divízia selektívneho maloobchodu, ktorú poškodili obmedzenia v medzinárodnom cestovnom ruchu. V rámci tejto divízie LVMH klesli tržby o 11 %.
Z pohľadu geografických oblastí dopyt rástol najmä v Ázii a Spojených štátoch. Ako informovala agentúra Reuters, v Ázii s výnimkou Japonska vzrástli tržby LVMH o 86 % a v USA o 23 %. Naopak, v Európe, ktorá na začiatku roka zápasila s ďalšou vlnou pandémie nového koronavírusu a kde viaceré krajiny pristúpili k novému lockdownu, tržby klesli o 9 %.
LVMH, najväčší producent luxusných tovarov na svete, oznámil, že za 1. štvrťrok dosiahol tržby na úrovni 13,96 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje rast o 32 %.
Vysoký bol aj organický rast tržieb, teda bez započítania kurzových vplyvov a akvizície americkej klenotníckej spoločnosti Tiffany. Na organickej báze sa tržby zvýšili o 30 %. To je takmer dvojnásobok rastu očakávaného analytikmi, ktorých oslovila banka UBS. Tí počítali s organickým rastom na úrovni 17 %.
Aj v porovnaní s predpandemickým obdobím sú výsledky veľmi dobré. Oproti 1. kvartálu 2019 dosiahol organický rast tržieb 8 %.
Zvýšenie tržieb zaznamenali takmer všetky divízie LVMH, uviedla agentúra DPA, pričom napríklad tržby z predaja vína a liehovín vzrástli o 29 %. Tržby z predaja módy a kožených doplnkov sa zvýšili o 45 %, z predaja parfumov a kozmetiky o 12 %. Najprudší rast však dosiahli v 1. kvartáli tržby z predaja hodiniek a šperkov, predstavoval až 138 %.
Pokles zaznamenala iba divízia selektívneho maloobchodu, ktorú poškodili obmedzenia v medzinárodnom cestovnom ruchu. V rámci tejto divízie LVMH klesli tržby o 11 %.
Z pohľadu geografických oblastí dopyt rástol najmä v Ázii a Spojených štátoch. Ako informovala agentúra Reuters, v Ázii s výnimkou Japonska vzrástli tržby LVMH o 86 % a v USA o 23 %. Naopak, v Európe, ktorá na začiatku roka zápasila s ďalšou vlnou pandémie nového koronavírusu a kde viaceré krajiny pristúpili k novému lockdownu, tržby klesli o 9 %.