Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 4. máj 2024Meniny má Florián
< sekcia Ekonomika

Tržby módnej firmy Burberry vzrástli v 1. kvartáli 2023/2024 o pätinu

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk - Hana Štefánková

Spoločnosti sa darilo aj na európskom trhu, kde jej porovnateľné tržby vzrástli o 17 %. Veľkou mierou však k tomu prispeli turisti z USA a Blízkeho východu.

Londýn 14. júla (TASR) - Britský výrobca luxusného tovaru Burberry oznámil za 1. kvartál súčasného obchodného roka rast porovnateľných tržieb o takmer pätinu. Výrazne k tomu prispelo zotavenie maloobchodného trhu v Číne po tom, ako vláda koncom minulého roka ukončila rozsiahle protipandemické opatrenia. Na druhej strane, v Amerikách sa firme naďalej nedarí. Informovala o tom agentúra Reuters.

Tržby Burberry z obchodov otvorených viac než rok vzrástli v 1. štvrťroku obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od apríla do konca júna, medziročne o 18 %. Výrazne sa zvýšili tržby v pevninskej Číne, a to o 46 %. Bez započítania tohto trhu vzrástli porovnateľné tržby Burberry o 11 %.

Spoločnosti sa darilo aj na európskom trhu, kde jej porovnateľné tržby vzrástli o 17 %. Veľkou mierou však k tomu prispeli turisti z USA a Blízkeho východu.

Nepriaznivou správou pre britskú módnu značku známu výrobkami s typickým károvaným vzorom sú výsledky na kľúčovom americkom trhu. Ten zostáva naďalej slabým miestom. V 1. kvartáli súčasného obchodného roka klesli porovnateľné tržby spoločnosti na trhu Amerík o 8 %, pričom v predchádzajúcom kvartáli predstavoval pokles 7 %.