Pod tento výsledok sa podpísal najmä pretrvávajúci veľký dopyt po dezinfekčných prostriedkoch.
Autor TASR
Londýn 20. októbra (TASR) - Spoločnosť Reckitt Benckiser (RB), výrobca čistiacich a dezinfekčných produktov vrátane značiek Dettol a Cillit Bang a tiež kondómov Durex, zaznamenala v 3. kvartáli solídny nárast tržieb.
Spoločnosť, zaradená do akciového indexu FTSE 100, je jedným z mála víťazov krízy, ktorú spôsobilo ochorenie COVID-19, vďaka svojim produktom pre domácu hygienu. Jej tržby v 3. štvrťroku vzrástli o 9,5 % na 3,5 miliardy libier (3,86 miliardy eur).
Pod tento výsledok sa podpísal najmä pretrvávajúci veľký dopyt po dezinfekčných prostriedkoch. Predaj sprejov, vlhčených obrúskov a tekutých prípravkov značky Dettol v období júl-september 2020 vzrástol o viac ako 50 % oproti minulému roku.
Takzvaný porovnateľný predaj divízie hygienických produktov sa v sledovanom období zvýšil takmer o 20 % a v zdravotnej divízii, ktorá zahŕňa napríklad kondómy Durex či liek proti nachladnutiu Mucinex, stúpol o 12,6 %.
Spoločnosť RB poukázala pritom na prudký pokles dopytu po kondómoch počas jarných mesiacov, po vypuknutí pandémie nového koronavírusu a zavedení prísnych blokád v celej Európe. Ale po "zložitejšom prvom polroku prinieslo zmiernenie sociálnych dištančných opatrení zvýšený dopyt po kondómoch Durex". Príjmy z ich predaja stúpli o dvojciferné číslo. Sprísňovanie obmedzení by mohlo toto zotavenie ohroziť.
Napriek tomu RB zvýšil výhľad čistého príjmu za celý rok a očakáva jeho nárast o nižšie dvojciferné číslo.
RB povedal investorom, že jeho investičné plány vrátane zvyšovania výroby dezinfekčných prostriedkov sú na dobrej ceste.
(1 EUR = 0,90588 GBP)
Spoločnosť, zaradená do akciového indexu FTSE 100, je jedným z mála víťazov krízy, ktorú spôsobilo ochorenie COVID-19, vďaka svojim produktom pre domácu hygienu. Jej tržby v 3. štvrťroku vzrástli o 9,5 % na 3,5 miliardy libier (3,86 miliardy eur).
Pod tento výsledok sa podpísal najmä pretrvávajúci veľký dopyt po dezinfekčných prostriedkoch. Predaj sprejov, vlhčených obrúskov a tekutých prípravkov značky Dettol v období júl-september 2020 vzrástol o viac ako 50 % oproti minulému roku.
Takzvaný porovnateľný predaj divízie hygienických produktov sa v sledovanom období zvýšil takmer o 20 % a v zdravotnej divízii, ktorá zahŕňa napríklad kondómy Durex či liek proti nachladnutiu Mucinex, stúpol o 12,6 %.
Spoločnosť RB poukázala pritom na prudký pokles dopytu po kondómoch počas jarných mesiacov, po vypuknutí pandémie nového koronavírusu a zavedení prísnych blokád v celej Európe. Ale po "zložitejšom prvom polroku prinieslo zmiernenie sociálnych dištančných opatrení zvýšený dopyt po kondómoch Durex". Príjmy z ich predaja stúpli o dvojciferné číslo. Sprísňovanie obmedzení by mohlo toto zotavenie ohroziť.
Napriek tomu RB zvýšil výhľad čistého príjmu za celý rok a očakáva jeho nárast o nižšie dvojciferné číslo.
RB povedal investorom, že jeho investičné plány vrátane zvyšovania výroby dezinfekčných prostriedkov sú na dobrej ceste.
(1 EUR = 0,90588 GBP)