Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 1. máj 2024
< sekcia Ekonomika

Tržby Reckitt Benckiser, výrobcu dezinfekcie Dettol, vzrástli

Na snímke z 19. júla 2020 v Mníchove čistiace prostriedky Sagrotan od britského výrobcu dezinfekčných prostriedkov Reckitt Benckiser. Foto: TASR/AP

Pod tento výsledok sa podpísal najmä pretrvávajúci veľký dopyt po dezinfekčných prostriedkoch.

Londýn 20. októbra (TASR) - Spoločnosť Reckitt Benckiser (RB), výrobca čistiacich a dezinfekčných produktov vrátane značiek Dettol a Cillit Bang a tiež kondómov Durex, zaznamenala v 3. kvartáli solídny nárast tržieb.

Spoločnosť, zaradená do akciového indexu FTSE 100, je jedným z mála víťazov krízy, ktorú spôsobilo ochorenie COVID-19, vďaka svojim produktom pre domácu hygienu. Jej tržby v 3. štvrťroku vzrástli o 9,5 % na 3,5 miliardy libier (3,86 miliardy eur).

Pod tento výsledok sa podpísal najmä pretrvávajúci veľký dopyt po dezinfekčných prostriedkoch. Predaj sprejov, vlhčených obrúskov a tekutých prípravkov značky Dettol v období júl-september 2020 vzrástol o viac ako 50 % oproti minulému roku.

Takzvaný porovnateľný predaj divízie hygienických produktov sa v sledovanom období zvýšil takmer o 20 % a v zdravotnej divízii, ktorá zahŕňa napríklad kondómy Durex či liek proti nachladnutiu Mucinex, stúpol o 12,6 %.

Spoločnosť RB poukázala pritom na prudký pokles dopytu po kondómoch počas jarných mesiacov, po vypuknutí pandémie nového koronavírusu a zavedení prísnych blokád v celej Európe. Ale po "zložitejšom prvom polroku prinieslo zmiernenie sociálnych dištančných opatrení zvýšený dopyt po kondómoch Durex". Príjmy z ich predaja stúpli o dvojciferné číslo. Sprísňovanie obmedzení by mohlo toto zotavenie ohroziť.

Napriek tomu RB zvýšil výhľad čistého príjmu za celý rok a očakáva jeho nárast o nižšie dvojciferné číslo.

RB povedal investorom, že jeho investičné plány vrátane zvyšovania výroby dezinfekčných prostriedkov sú na dobrej ceste.

(1 EUR = 0,90588 GBP)