Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Tržby značky Hugo Boss v roku 2022 stúpli aj napriek vysokej inflácii

Hugo Boss Foto: ww.hugoboss.com

Tržby luxusnej módnej značky sa za tri mesiace do konca decembra 2022 zvýšili medziročne o 18 % na 1,07 miliardy eur.

Metzingen 17. januára (TASR) - Nemecký odevný koncern Hugo Boss zaznamenal vo 4. štvrťroku 2022 nárast tržieb aj napriek vysokej inflácii, ktorá vyvíja tlak na ekonomiku. TASR o tom informuje na základe správy DPA.

Konkrétne, tržby luxusnej módnej značky sa za tri mesiace do konca decembra 2022 zvýšili medziročne o 18 % na 1,07 miliardy eur. Po prvý raz v histórii spoločnosti tak prekonali hranicu 1 miliardy eur. Boli tiež o 29 % vyššie ako v roku 2019, čo bol posledný rok pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu a s ňou spojených obmedzení.

Po úprave o kurzové vplyvy stúpli tržby spoločnosti vo 4. štvrťroku o 15 %.

Hugo Boss na základe predbežného odhadu očakáva, že jeho prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT), kľúčový ukazovateľ, sa v sledovanom období zvýšil o 4 % na 104 miliónov eur.

Za celý rok 2022 dosiahol Hugo Boss tržby 3,65 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 31 % a po úprave o menové kurzy o 27 %.

Módny dom predpovedá za celý rok nárast zisku EBIT o 47 % na 335 miliónov eur. Očakáva tiež, že marža EBIT za celý rok stúpla na 9,2 % z 8,2 % v predminulom roku.

Hugo Boss zverejní svoje konečné výsledky za rok 2022 a finančný výhľad na tento rok 9. marca.