< sekcia Ekonomika

Unikátne zariadenie za 12 hodín úplne obnoví 2 km železničnej trate

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Stroj, ktorý je dlhý takmer 200 metrov, bol vyrobený v roku 2005. Obsluhuje ho 26 mechanikov a osem pomocných robotníkov.

Praha 16. októbra (TASR) - Zariadenie s hmotnosťou 700 ton opravuje severočeskú Švestkovú dráhu. Ide o železničnú trať medzi Litoměřicami a Mostom.

Unikátne zariadenie od rakúskeho výrobcu železničných stavebných strojov Plasser & Theurer za 12 hodín kompletne obnoví dva kilometre trate.

Stroj mení staré podvaly za nové a súčasne čistí štrk koľajového podložia.

"Počas prvého kroku zariadenie odsunie používané koľajnice a vyberie podvaly. Tie potom uloží na plošinové vagóny," opisuje činnosť zariadenia RU 800 S, ktoré je jediné na svete, Lukáš Ostrý zo stavebnej spoločnosti Swietelsky Rail. Následne ukladá nové podvaly, na ktoré upevňuje aj nové koľajnice. Za ním zostáva nová hotová trať.

Stroj, ktorý je dlhý takmer 200 metrov, bol vyrobený v roku 2005. Obsluhuje ho 26 mechanikov a osem pomocných robotníkov.

Na budúci rok by mal byť podľa Ostrého dokončený druhý podobný stroj. Portál iDNES uviedol, že bude ešte výkonnejší než prototyp.