Londýn 12. decembra (TASR) - Britský úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) preverí reklamnú stratégiu spoločnosti Unilever, ktorá svoje výrobky propaguje ako šetrné voči životnému prostrediu. Krok je súčasťou vyšetrovania v oblasti tzv. greenwashingu, čo je forma marketingu používaná na presvedčovanie verejnosti, že predávané výrobky sú ekologické, oznámil v utorok úrad. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.
Spotrebiteľský gigant Unilever, ktorý vyrába produkty od práškov na pranie cez telovú kozmetiku až po zmrzlinu, uviedol, že správou o začatí vyšetrovania je prekvapený a sklamaný. Nadnárodná spoločnosť zdôraznila, že tvrdenia uvádzané na obaloch jej produktov sú transparentné a jasné.
Dozorný orgán "sa bude zaoberať týmito tvrdeniami, aby zistil, či zodpovedajú skutočnosti," uviedla výkonná riaditeľka CMA Sarah Cardellová. "Ak zistíme, že ide o greenwashing, podnikneme kroky, aby sme zabezpečili ochranu kupujúcich," dodala.