Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

Unilever potvrdil, že zruší približne 1500 pracovných miest

Na archívnej snímke zo 16. novembra 2021 logo spoločnosti Unilever. Foto: TASR/AP

Prechod k piatim obchodným skupinám, zameraným na jednotlivé kategórie, umožní Unileveru lepšie reagovať na trendy v správaní spotrebiteľov a jasnejšie odhalí problémy či úspechy.

Londýn 25. januára (TASR) – Výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever v utorok potvrdil, že vo svojich prevádzkach na celom svete zruší približne 1500 pracovných miest v rámci zmien v manažmente a v štruktúre. Dodal, že zníženie počtu zamestnancov o 5 % neovplyvní pracovné miesta v továrňach.

Unilever je pod tlakom po neúspešnej ponuke v hodnote 50 miliárd libier (59,66 miliardy eur) na kúpu spotrebiteľskej divízie spoločnosti GlaxoSmithKline a niektorí akcionári požadujú zmeny.

Koncern zamestnáva v Spojenom kráľovstve a Írsku viac ako 6000 ľudí. Rušenie pracovných miest a reorganizácia už pritom nejaký čas prebiehajú.

Nový, reorganizovaný Unilever bude mať päť skupín, čo povedie k niekoľkým zmenám vo vedúcich funkciách spolu s ďalšími škrtmi v manažérskom reťazci.

Podľa generálneho riaditeľa Alana Jopa nový organizačný model bol navrhnutý tak, aby priniesol pokračovanie zlepšovania výkonnosti, ktoré už koncern zaznamenáva.

Prechod k piatim obchodným skupinám, zameraným na jednotlivé kategórie, umožní Unileveru lepšie reagovať na trendy v správaní spotrebiteľov a jasnejšie odhalí problémy či úspechy. Rast zostáva pritom najvyššou prioritou spoločnosti.

Približne 80 značiek Unileveru je v súčasnosti rozdelených do troch divízií - Beauty & Personal Care, Food & Refreshment a Home Care. Nová štruktúra oddelí napríklad značky zmrzlín Ben & Jerry's, Magnum a Cornetto do samostatnej divízie s názvom Ice Cream. Spoločnosť Ben & Jerry's si pritom zachová svoje samostatné nezávislé predstavenstvo, čo je štruktúra dohodnutá pri kúpe značky v roku 2000.

Oznámenie o prepúšťaní prichádza len týždeň po tom, ako Unilever vyvolal hnev niektorých investorov, keď upustil od snahy získať spotrebiteľskú divíziu GlaxoSmithKline.

Unilever pôvodne tvrdil, že chce väčší segment trhu osobnej zdravotnej starostlivosti a hygieny, aby vykompenzoval pomalý rast podnikania v oblasti potravín.

GlaxoSmithKline, ktorý vlastní značky ako zubná pasta Sensodyne a liek proti bolesti Panadol, uviedol, že ponúkaná suma „zásadne podhodnotila“ jeho divíziu. Unilever ju však odmietol zvýšiť.

(1 EUR = 0,83803 GBP)