Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 6. december 2025Meniny má Mikuláš
< sekcia Ekonomika

ÚRSO vlani spracoval 294 spotrebiteľských podnetov v energetike

Na snímke predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) Jozef Holjenčík. Foto: TASR - Dano Veselský

V rámci procesu vybavovania podnetov úrad tiež vlani zaviedol online formuláre, ktoré podľa jeho predstaviteľov významne urýchlili a zefektívnili riešenie požiadaviek spotrebiteľov.

Bratislava 19. mája (TASR) - V minulom roku spracoval Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) 294 spotrebiteľských podnetov týkajúcich sa cien energií, fakturácie, merania spotreby a zmien dodávateľa. Viac ako 42 % podnetov právni experti úradu priamo vyriešili v prospech spotrebiteľov, ostatné podnety boli odovzdané príslušným štátnym orgánom alebo sa ukázali ako neopodstatnené. Informoval o tom v pondelok ÚRSO.

Vďaka našej informačnej kampani a webovej stránke ÚRSO dostávajú spotrebitelia jasné a dostupné informácie o svojich právach, povinnostiach a možnostiach riešenia problémov. Výrazne tak prispievame k vyššej energetickej gramotnosti občanov SR,“ skonštatoval predseda Jozef Holjenčík.

Zásadnou legislatívnou zmenou, ktorú mal ÚRSO pod vedením Holjenčíka presadiť, bolo zrušenie obmedzenia na zmenu dodávateľa energií len do 31. marca, čím spotrebitelia získali flexibilitu a možnosť meniť dodávateľa slobodne kedykoľvek počas roka. V rámci procesu vybavovania podnetov úrad tiež vlani zaviedol online formuláre, ktoré podľa jeho predstaviteľov významne urýchlili a zefektívnili riešenie požiadaviek spotrebiteľov.

Výsledkom je pokles počtu podaných spotrebiteľských podnetov na ÚRSO v roku 2024 o 278 oproti predchádzajúcemu roku, čo potvrdzuje efektívnosť legislatívnych úprav a úspešnosť informačnej kampane úradu,“ uzavrel úrad.