< sekcia Ekonomika

Úsek D3 Svrčinovec-Skalité sprístupnila NDS nemotorizovanej verejnosti

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ho sprístupnila v rámci dňa otvorených dverí, a to pred jeho odovzdaním motoristom.

Svrčinovec 27. mája (TASR) - Úsekom D3 Svrčinovec - Skalité sa dnes mohla prejsť verejnosť. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ho sprístupnila v rámci dňa otvorených dverí, a to pred jeho odovzdaním motoristom. Informovala hovorkyňa spoločnosti Michaela Michalová.

"Úsek D3 Svrčinovec – Skalité NDS sprístupní pre motoristov už o pár dní, avšak kým sa tak stane, rozhodli sme sa každému záujemcovi ponúknuť možnosť prejsť si časť úseku na bicykli, korčuliach, kolobežke či pešo," uviedla Michalová.

Pripomenula, že súčasťou diaľničného úseku sú aj dva jednorúrové tunely – Svrčinovec a Poľana. "Aj v rámci tejto akcie sme chceli motoristom pripomenúť, že tunel je uzavretý priestor s vlastnými pravidlami, ktoré treba dodržiavať. Zamestnanci NDS záujemcom vysvetlili, ako sa vyhnúť najčastejším chybám pri jazde v tuneli a ak sa nebodaj už nejaká nepríjemnosť stane, ako sa správne zachovať," priblížila.

Návštevníci si mohli pozrieť i záložné operátorské pracovisko v sprievode tunelového špecialistu a oboznámiť sa s vnútorným technologickým vybavením tunela. Možná bola aj obhliadka únikovej štôlne tunela, ktorá slúži ako únikový východ v prípade nehody či požiaru v tuneli. Verejnosť si mohla prezrieť auto Diaľničnej patroly.

"Hlavnou funkciou tohto úseku, ako aj celej diaľnice D3, je predovšetkým prevedenie tranzitnej dopravy v severojužnom smere na trase európskeho dopravného koridoru, odľahčenie súčasnej hlavnej severojužnej dopravnej spojnice na území Slovenska medzi hraničnými priechodmi Trstená – Šahy," ozrejmila Michalová. Odľahčí sa tým podľa nej oravský hraničný priechod Trstená s Poľskom, ako aj hraničný priechod Svrčinovec s Českom.

"Odstránia sa tiež časové straty vodičov a cestujúcich, podstatne sa zlepší dopravný komfort účastníkov premávky. Zároveň sa pozitívne ovplyvní životné prostredie v blízkosti existujúcich komunikácií," dodala s tým, že motoristom by mal úsek ušetriť deväť minút jazdy v porovnaní s cestou prvej triedy.