Quantcast
< sekcia Ekonomika

Vláda schválila zmluvu na železničnú dopravu Bratislava - Komárno

Český súkromný vlakový dopravca Leo Expres, ktorý prevádzkuje vlaky od švajčiarskeho výrobcu Stadler. Foto: TASR/AP

Leo Express bude štvrtým osobným dopravcom na tejto trati.

Bratislava 30. novembra (TASR) – Maximálny vek vozidiel na prepravu cestujúcich na trati Bratislava – Komárno nesmie prekročiť 40 rokov a ich konštrukčná cestovná rýchlosť musí byť minimálne 100 kilometrov za hodinu. Aj tieto povinnosti ukladá novému dopravcovi na železničnej trati Bratislava – Komárno, spoločnosti Leo Express, rámcová zmluva s Ministerstvom dopravy a výstavby (MDV) SR, ktorú v stredu schválila vláda. Nový dopravca by mal začať s prepravou 10. decembra budúceho roka.

Povinnosť predložiť rámcovú zmluvu na schválenie vládou vyplynula rezortu dopravy z memoranda o spolupráci na zlepšovaní osobnej železničnej dopravy na Slovensku podpísanom s ministerstvom financií. MDV ako objednávateľ dopravných služieb vo verejnom záujme v oblasti železničnej osobnej dopravy zverejnilo v Úradnom vestníku Európskej únie predbežné oznámenie týkajúce sa plánovaného výberu železničného dopravcu na zabezpečenie dopravných služieb vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave vlakmi regionálnej dopravy na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Ako víťaza súťaže rezort vyhodnotil Leo Express.

O účasť v tendri prejavilo záujem sedem dopravcov, vo finále okrem spoločnosti Leo Express predložili svoje ponuky aj Železničná spoločnosť Slovensko a Yosaria Trains. Do roku 2012 osobnú dopravu zabezpečovala ZSSK, v rokoch 2012 - 2020 Regiojet a posledné dva roky zabezpečuje prevádzku ZSSK v spolupráci s ÖBB. Leo Express tak bude štvrtým osobným dopravcom na tejto trati.