Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 7. december 2025Meniny má Ambróz
< sekcia Ekonomika

Volkswagen sa ocitol pod tlakom slabých i silných výrobcov vozidiel

Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo

Dlhová kríza spôsobila, že odbyt automobilov v Európe v roku 2012 klesol na najnižšiu úroveň za posledných 17 rokov.

Berlín 21. januára (TASR) - V dôsledku odbytovej krízy čakajú na Volkswagen (VW) v Európe ťažké časy. V obežníku to uviedol predseda správnej rady najväčšieho európskeho automobilového koncernu Martin Winterkorn. Dodal, že Volkswagen sa nachádza pred „vážnou previerkou“. Agentúra DPA sa odvoláva na najnovšie vydanie týždenníka Automobilwoche, ktorý má dôverný text manažéra k dispozícii.

Winterkorn konštatoval, že „automobilový sektor sa rozdelil na silných a slabých. Obe skupiny nás chcú ovplyvniť. Slabí sa nás v zúfalstve pokúšajú vtiahnuť do neľútostnej cenovej vojny; silní nás považujú za súpera číslo jeden, preto nás prenasledujú vo všetkých oblastiach“.

Winterkorn poukázal na to, že v mnohých európskych krajinách zasiahnutých krízou nejestvuje nádej, že sa situácii rýchlo zlepší. V Európe však základný závod VW predáva asi tretinu svojej produkcie vozidiel. „A v Európe tak ako v minulosti získavame veľkú časť našich peňazí. Bude čoraz ťažšie, aby sme si túto baštu príjmov ubránili“.

Dlhová kríza spôsobila, že odbyt automobilov v Európe v roku 2012 klesol na najnižšiu úroveň za posledných 17 rokov. Vlani medziročne poklesol predaj nových vozidiel o 8,2 %. VW však fakticky zostal medzi víťazmi. Jeho odbyt sa znížil len o 1,6 %. Do oveľa horšej situácie sa dostali PSA Peugeot Citroën, Renault a Opel. Volkswagen predal vlani celkove 9,1 milióna automobilov. Výsledok dosiahol vďaka rastu ich predaja v Číne a Spojených štátoch.

Winterkorn v obežníku zdôraznil, že koncern chce investovať miliardy. Značka VW získa tento rok o 700 miliónov eur viac ako vlani a suma prvýkrát prekročí hranicu 5 miliárd eur. Peniaze zabezpečia realizáciu dôležitých základných projektov, ale vytvorí sa aj priestor pre vývoj dodatočných modelov.