Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 11. november 2024Meniny má Martin a Maroš
< sekcia Ekonomika

Volkswagen investuje miliardy do AI pre autá v Číne

NaIlustračná snímka. Foto: TASR/DPA

Nemci chcú do projektu investovať približne 2,4 miliardy eur, za čo získajú 60 % v novej spoločnosti. Ak to úrady schvália, nový podnik by mohol začať prevádzku v prvej polovici roku 2023.

Berlín 13. októbra (TASR) - Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) vo štvrtok oznámila, že plánuje veľkú investíciu do vývoja vlastnej technológie pre autonómne riadenie v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete. TASR o tom informuje na základe správ DPA a Reuters.

Softvérová divízia VW Cariad a jej budúci čínsky partner Horizon Robotics vo štvrtok potvrdili, že vytvoria spoločný podnik, ktorý bude zameraný na softvér a špecializované mikročipy pre autonómne riadenie.

Nemci chcú do projektu investovať približne 2,4 miliardy eur, za čo získajú 60 % v novej spoločnosti. Ak to úrady schvália, nový podnik by mohol začať prevádzku v prvej polovici roku 2023.

Horizon Robotics so sídlom v Pekingu sa primárne zaoberá umelou inteligenciou, strojovým učením a sieťovými platformami pre dopravné systémy.

Obe spoločnosti vyvinú technológiu, ktorá dokáže integrovať množstvo funkcií pre autonómnu jazdu do jedného čipu, ktorý bude dostupný iba v Číne.

Vďaka novému spoločnému podniku s Horizon Robotics tak bude mať Volkswagen dodávateľa v každom významnom regióne - v Číne, v Severnej Amerike a Európe vzhľadom na jeho existujúce dodávateľské vzťahy s americkým výrobcom čipov Qualcomm a francúzsko-talianskym STMicrolectronics.

Na rozdiel od partnerstva s Qualcommom bude softvérová jednotka Volkswagenu Cariad hrať aktívnu úlohu pri vývoji čipovej technológie s Horizon Robotics a know-how sa bude zdieľať v rámci celej skupiny Volkswagen, uviedol šéf automobilky pre Čínu Ralf Brandstaetter.

"Preto je táto spolupráca s Horizon Robotics hlbšia," dodal.

Ide o súčasť širšej snahy Volkswagenu posilniť svoju softvérovú ponuku a presadiť sa na čínskom trhu s elektrickými vozidlami, kde zaostáva za domácimi konkurentmi, ako sú BYD či Tesla.