< sekcia Ekonomika

Vylučujeme používanie nebezpečných materiálov, tvrdí stavebník D4 a R7

Ilustračná snímka. Foto: TASR – Štefan Puškáš

Ide o reakciu na rozsiahlu policajnú akciu v Bratislavskom kraji, ktorá má súvisieť s podozreniami, že sa na stavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 používa kontaminovaná zemina či stavebný odpad.

Bratislava 28. marca (TASR) - Koncesionár projektu bratislavského obchvatu, spoločnosť Zero Bypass Limited, a hlavný zhotoviteľ stavby, spoločnosť D4R7 Construction, vylučujú akúkoľvek kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli akýmkoľvek spôsobom ohroziť životné prostredie. Reagovali tak na rozsiahlu štvrtkovú policajnú akciu v Bratislavskom kraji, ktorá má súvisieť s podozreniami, že sa na stavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 používa kontaminovaná zemina či stavebný odpad.

Firmy tvrdia, že plne spolupracujú s políciou. "Koncesionár a zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty," deklarujú spoločnosti.

Policajti vo štvrtok zasahovali na viacerých miestach Bratislavského kraja, dôvodom mala byť environmentálna trestná činnosť. Súvisieť má s podozreniami, že sa na stavbu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad. Na akcii sa podieľali aj odborníci priamo z ministerstva životného prostredia.

Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť a štát preto nebude za práce navyše nič platiť. Rezort je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky. "Ak nezávislý dozor toto zanedbal, tak vyvodím veľmi dôrazné dôsledky. Ide o Žitný ostrov. Ja som zo Žitného ostrova a o to viac mi záleží na tom, čo budú moji vnuci piť. Nie je nám jedno, čo sa vyváža pod diaľnice," vyhlásil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že si počká na výsledok vyšetrovania polície.

Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.