Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 6. december 2025Meniny má Mikuláš
< sekcia Ekonomika

Výrobca autodielov ZF sa dohodol na redukcii cez 7000 pracovných miest

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jakub Kotian

Krok je súčasťou širšieho plánu, ktorý spoločnosť oznámila minulý rok, pričom tento plán počíta na nemeckom trhu so zrušením až 14.000 pracovných miest.

Berlín 1. októbra (TASR) - Nemecký výrobca autokomponentov ZF prepustí do konca tohto desaťročia zhruba štvrtinu zamestnancov vo svojej divízii Electrified powertrain technology známej ako Division E. Je to súčasť dohody o reštrukturalizácii, ktorú firma uzatvorila so zástupcami zamestnaneckej rady a odborovej organizácie IG Metall. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Krok je súčasťou širšieho plánu, ktorý spoločnosť oznámila minulý rok, pričom tento plán počíta na nemeckom trhu so zrušením až 14.000 pracovných miest. Dôvodom je nepriaznivá situácia na trhu s elektrickými autami a napätie vo svetovom obchode. ZF okrem toho zápasí s vysokým dlhom, ktorý je výsledkom predchádzajúcich akvizícií.

Spoločnosť uviedla, že v divízii Electrified powertrain technology zruší do konca roka 2030 celkovo 7600 pracovných miest. V súčasnosti v tejto divízii, ktorá vyrába elektrické, konvenčné a hybridné systémy, zamestnáva približne 30.000 ľudí. Divízia však zostane súčasťou firmy a podstúpi reštrukturalizáciu. Pôvodne ZF zvažovala jej predaj alebo odčlenenie.

Rušenie pozícií doplní skrátenie pracovného času a odklad zvyšovania miezd. Cieľom je zníženie nákladov o viac než 500 miliónov eur v nasledujúcich dvoch rokoch. Dohoda zahrnuje aj možnosť skoršieho odchodu do dôchodku a odstupného s cieľom vyhnúť sa nútenému prepúšťaniu. Nový generálny riaditeľ spoločnosti Mathias Miedreich, ktorý vedenie firmy prevzal po Holgerovi Kleinovi, uviedol, že cieľom dohody je posilnenie pozície ZF ako popredného hráča v oblasti technológií v dlhodobom horizonte a výrazné zvýšenie konkurencieschopnosti.

K dohode v ZF došlo po mesiacoch protestov zamestnancov, ktoré iba zdôraznili problémy nemeckých dodávateľských firiem. Minulý týždeň spoločnosť Bosch oznámila, že do konca roka 2030 plánuje zrušiť ďalších 13.000 pracovných miest, z toho väčšinu v Nemecku v rámci svojej divízie Mobility. Podľa údajov Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA) zrušil tento priemysel od roku 2023 už zhruba 55.000 pracovných miest, pričom najťažšie to zasiahlo práve dodávateľov komponentov.