Pokiaľ ide o jednotlivé značky skupiny, tržby Gucci sa vlani znížili o 22,7 % na 7,4 miliardy eur.
Autor TASR
Paríž 17. februára (TASR) - Francúzsky výrobca luxusného tovaru Kering, ktorý vlastní značky ako Gucci či Yves Saint Laurent, v stredu oznámil, že pozitívne výsledky v Severnej Amerike a v Ázii mu minulý rok pomohli prekonať krízu spôsobenú pandémiou nového koronavírusu.
Šéf skupiny Kering Francois-Henri Pinault vo vyhlásení uviedol, že uplynulý pandemický rok ukázal veľkú odolnosť a pozoruhodnú flexibilitu spoločnosti, ktorá podľa neho vyjde z krízy silnejšia a je pripravená zúročiť zotavovanie trhu.
Z hospodárskych výsledkov Kering vyplýva, že celkové tržby skupiny v minulom roku klesli o 17,5 % na 13,1 miliardy eur. Ale podarilo sa jej vykázať čistý zisk 2,15 miliardy eur, čo predstavuje pokles o 6,9 % oproti roku 2019.
Po zavedení prvých blokád po celom svete začiatkom minulého roka sa spotrebiteľské výdavky na kľúčových trhoch znížili. V druhej polovici roka však došlo k výraznému oživeniu predaja, najmä v Ázii a Severnej Amerike.
Okrem toho skupina zaznamenala minulý rok „veľmi prudké zrýchleniu elektronického obchodu, o takmer 70 %“.
Spoločnosť neposkytla predpovede na tento rok. Poznamenala len, že „ak je súčasné prostredie poznačené mnohými neistotami, zdravotná kríza nepodkopala kľúčové faktory rastu globálneho obchodu s luxusným tovarom“.
Pokiaľ ide o jednotlivé značky skupiny, tržby Gucci sa vlani znížili o 22,7 % na 7,4 miliardy eur. Tržby značky Yves Saint Laurent klesli o 14,9 % na 1,7 miliardy eur. Len značka Bottega Veneta vykázala nárast tržieb o 3,7 % na 1,2 miliardy eur.
Šéf skupiny Kering Francois-Henri Pinault vo vyhlásení uviedol, že uplynulý pandemický rok ukázal veľkú odolnosť a pozoruhodnú flexibilitu spoločnosti, ktorá podľa neho vyjde z krízy silnejšia a je pripravená zúročiť zotavovanie trhu.
Z hospodárskych výsledkov Kering vyplýva, že celkové tržby skupiny v minulom roku klesli o 17,5 % na 13,1 miliardy eur. Ale podarilo sa jej vykázať čistý zisk 2,15 miliardy eur, čo predstavuje pokles o 6,9 % oproti roku 2019.
Po zavedení prvých blokád po celom svete začiatkom minulého roka sa spotrebiteľské výdavky na kľúčových trhoch znížili. V druhej polovici roka však došlo k výraznému oživeniu predaja, najmä v Ázii a Severnej Amerike.
Okrem toho skupina zaznamenala minulý rok „veľmi prudké zrýchleniu elektronického obchodu, o takmer 70 %“.
Spoločnosť neposkytla predpovede na tento rok. Poznamenala len, že „ak je súčasné prostredie poznačené mnohými neistotami, zdravotná kríza nepodkopala kľúčové faktory rastu globálneho obchodu s luxusným tovarom“.
Pokiaľ ide o jednotlivé značky skupiny, tržby Gucci sa vlani znížili o 22,7 % na 7,4 miliardy eur. Tržby značky Yves Saint Laurent klesli o 14,9 % na 1,7 miliardy eur. Len značka Bottega Veneta vykázala nárast tržieb o 3,7 % na 1,2 miliardy eur.