Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Výrobcovia piva: Teplé leto prebudilo pivný apetít Slovákov

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Milan Kapusta

Počas leta sa na Slovensku vypije takmer 65 % celkovej ročnej spotreby piva.

Bratislava 23. septembra (TASR) - Leto je pre pivovary najvýznamnejším obdobím. Počas leta vypijú Slováci takmer 65 % celkovej ročnej spotreby piva. Informovalo o tom Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (SZVPS).

"Pivovarníkov nepotešil tohtoročný studený máj a pozvoľný nástup leta. Teplé prázdninové mesiace však prebudili pivný apetít Slovákov," uviedla Jana Shepperd, prezidentka SZVPS.

Podľa nej sa opäť potvrdilo, že počas leta dominuje záujem o čapované pivo a v kategórii alkoholických pív predovšetkým o desiatku. "Kategória nealkoholických pív a radlerov však rastie už niekoľko rokov. Väčší záujem o nealkoholické alternatívy možno pripísať intenzívnejšiemu cestovaniu počas dovolenkovej sezóny a aktívnym formám relaxu," spresnila.

Slováci sú, na rozdiel od českých susedov, podľa Shepperd ochotnejší skúšať rôzne pivné novinky a chute. "Zvlášť nealkoholické pivá a radlery prichádzajú na trh v rôznych chuťových variáciách, ktoré slovenskí spotrebitelia radi skúšajú. Spomedzi všetkých pivných kategórií preto najviac rastie práve táto kategória - medziročne takmer o 20 %," spresnila Shepperd.

Je to podľa nej určite aj vďaka uvedomelejšiemu životnému štýlu Slovákov, ktorí stále častejšie radšej siahnu po nealko nápojoch prírodného charakteru - bez konzervantov, umelých farbív a sladidiel – ktorými nealko pivá a radlery sú.

Upozornila, že pri ochutených radleroch bola aj toto leto jednoznačne najobľúbenejšia príchuť citrón. Veľký záujem zaznamenali aj radlery so zníženým obsahom cukru. Pivovary ponúkli spotrebiteľovi zároveň množstvo noviniek. Toto leto si Slováci vychutnali radlery nevšedných kombinácií ovocia a aromatických byliniek, ako napríklad višňa, hrozno, grep s rozmarínom, čučoriedka so šalviou či radler s chuťou coly pridaním prírodného kolového orieška.

Zdôraznila, že počas leta sa tiež potvrdil trend, ktorý je zreteľný už dlhší čas, a to je záujem spotrebiteľov o prémiové, remeselné pivá a pivné špeciály.

"Záujem ľudí dozvedieť sa viac o pive, jeho výrobe, zložení, štýloch vnímame už dlhšie obdobie a teší nás. Aj to je určite jeden z dôvodov, prečo stále viac Slovákov uprednostňuje 'prémiové' pivá (pivá vyššej stupňovitosti), nefiltrované pivá a s obľubou ochutnáva rôzne druhy vrchne kvasených pív, ktoré už nie sú len doménou remeselných minipivovarov. Na trhu sa v posledných rokoch čoraz častejšie objavujú aj pivné špeciály z portfólia veľkých a malých samostatných pivovarov," dodala Shepperd.