Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Ekonomika

Výrobcovia tradičných hračiek sa boja o svoju budúcnosť

Analytici prognózujú, že tieto Vianoce si už trojročné deti často nájdu pod stromčekom nový Kindle Fire alebo iPad.

Londýn 24. decembra (TASR) - Stále žiadanejším vianočným darčekom pre deti sú tablety a nie bábiky alebo autíčka. Výrobcovia hračiek sa začínajú obávať o svoju budúcnosť, informoval britský denník Financial Times (FT).

Analytici prognózujú, že tieto Vianoce si už trojročné deti často nájdu pod stromčekom nový Kindle Fire alebo iPad. To samozrejme mimoriadne znepokojuje výrobcov tradičných hračiek, ktoré sa dostávajú na okraj záujmu.

Podľa Seana McGowana, analytika investičnej banky Needham & Company, sú dvaja najväčší výrobcovia hračiek, Mattel a Hasbro, vydesení. "A majú byť prečo, aj keď sa v rámci svojej stratégie vystrašení netvária."

Hračkárske firmy tento trend očakávali, ale nedokážu sa dostatočne rýchlo adaptovať na nové prostredie. Najlepšie predávaným produktom spoločnosti Mattel, ktorá je najväčším výrobcom hračiek na svete z hľadiska tržieb, je tento rok obal na mobilný telefón, uviedol pre FT zdroj oboznámený s predajom firmy. To vyvoláva obavy o budúcnosť bábik Barbie alebo autíčok Hot Wheels.

Niektorí analytici znižujú svoje predpovede tržieb výrobcov hračiek vo 4. kvartáli. Aktuálne v prípade Hasbro očakávajú 1,41 miliardy USD (1,07 miliardy eur) a v prípade Mattelu 2,29 miliardy USD. Tržby oboch firiem v predchádzajúcich troch štvrťrokoch zaznamenali medziročný pokles.

Hlavným nebezpečenstvom ohrozujúcim výrobcov hračiek nie je len to, že technologické produkty nahradzujú ich výrobky, ale aj prudký nárast času, ktorý deti venujú technologickým prístrojom. Online pozerajú obsah a celé hodiny hrajú videohry, ktoré sú zdarma.

Navyše, rodičia si na Vianoce zrejme budú modernizovať svoje rozličné technologické prístroje, ako sú tablety či čítačky elektronických kníh, a staré prenechajú deťom. "Každý, koho poznám, kto má dieťa mladšie než 10 rokov, má doma tablet. A tento tablet sa stará o deti," uviedol Dylan Collins, investor vo firme Fight My Monster zameranej na online hry.

Podľa McGowana výrobcovia tradičných hračiek nemajú šancu konkurovať technologickým firmám zameraným na takúto zábavu. Pripomenul, že Mattel takmer skrachoval v 80. rokoch minulého storočia, keď sa pokúšal presunúť na videohry. Firma Zynga, zameraná na hry pre sociálne siete, na niekoľkých frontoch predbehla spoločnosť Hasbro, ktoré vyrába tradičné stolové hry, ako sú Monopoly a Scrabble.

Informoval o tom Financial Times.