Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 3. október 2024Meniny má Stela
< sekcia Ekonomika

Výsledky Facebooku sklamali očakávania, akcia klesla na nové minimum

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Akcia Facebooku dnes otvorila obchodovane so stratou, padla o 3,58 USD alebo 13 % voči štvrtkovej (26. 7.) zatváracej hodnote.

New York 27. júla (TASR) - Facebook je pri investorov stále väčším sklamaním. Jeho akcia klesla na nové minimum, potom čo spoločnosť zverejnila výsledky hospodárenie za 2. štvrťrok, ktoré nenaplnili očakávania Wall Street.

Akcia Facebooku dnes otvorila obchodovane so stratou, padla o 3,58 USD alebo 13 % voči štvrtkovej (26. 7.) zatváracej hodnote. Pri prvotnej ponuke (IPO) ponúkal Facebook svoje akcie po 38 USD.

Facebook vo štvrtok po prvý raz ako verejne obchodovaná spoločnosť zverejnil výsledky hospodárenie. Tempo rastu tržieb, ktoré dosiahli 1,18 miliardy USD (958 miliónov eur), sa v 2. štvrťroku spomalilo na 32 %. Navyše rastúce náklady stiahli hospodárenie spoločnosti do straty. Investorov tiež nepotešilo neisté vystúpenie šéfa Marka Zuckerberga, ktorý nepredložil žiaden výhľad.

Facebook zaznamenal v 2. kvartáli čistú stratu vo výške 157 miliónov USD. V rovnakom období vlani pritom ešte zarobil 240 miliónov eur. Akcia v poburzovom obchodovaní stratila 10 % a dnes po otvorení obchodovania svoje straty ešte prehĺbila. Dočasne sa prepadla až o 17 % a dostala sa na nové minimum 22,18 USD.

Mnohým investorom tiež chýbalo jasné vyjadrenie Zuckerberga, ako sa vyvíja obchodovanie spoločnosti v prebiehajúcom štvrťroku. Väčšina firiem tradične zverejní aspoň vágne prognózy. Neistota spôsobená týmto faktom mala dodatočný negatívny vplyv na akciu Facebooku.

"Sme sklamaní z toho, ako sa vyvíja kurz akcie. Avšak sme stále tou istou spoločnosťou ako predtým," uviedol finančný riaditeľ Facebooku David Ebersman.

Náklady Facebooku sa v 2. kvartáli prudko zvýšili kvôli nárastu daňových a personálnych nákladov a vysokými investíciami do produktov, techniky a marketingu. Investície sa strojnásobili a počet zamestnancov spoločnosti sa v priebehu roka zvýšil z približne 2700 na asi 4000.

Počet užívateľov Facebooku sa však naďalej zvyšuje. Na konci júna mal 955 miliónov užívateľov oproti 901 miliónom na konci marca a 739 miliónom na konci júna 2011. Príjmy z reklamy vyskočili o 28 % na 992 miliónov USD.