Bethesda 6. novembra (TASR) - Americká sieť hotelov Marriott International zaznamenala v 3. štvrťroku nečakaný upravený zisk a prekonala očakávania trhov. Prispelo k tomu znižovanie nákladov a prudké zvýšenie obsadenosti hotelov v Severnej Amerike a Číne.
Najväčšia hotelová sieť na svete, ktorá vlastní značky ako JW Marriott a Ritz-Carlton, uviedla, že prevádzku obnovilo 94 % z jej hotelov po celom svete a dopyt naďalej rastie. V Severnej Amerike, ktorá je najväčším trhom hotelovej siete, vzrástla obsadenosť hotelov Marriott International v 3. štvrťroku na 37 %. V 2. kvartáli dosiahla 19,6 %. Najlepšie výsledky za 3. kvartál však zaznamenala na trhu "Veľkej Číny" (okrem Číny zahrnuje aj Taiwan, Hongkong a Macao), kde obsadenosť vyskočila z 35,5 % v 2. štvrťroku na 61,4 %.
Výsledky za 3. štvrťrok podporilo aj znižovanie nákladov. Tie klesli medziročne o 57,2 % na približne 2 miliardy USD.
Upravený (bez jednorazových položiek) zisk na akciu dosiahol v 3. kvartáli 6 centov. Výsledok tak vysoko prekonal očakávania analytikov, ktorí počítali so stratou na úrovni 8 centov.
Tržby sa síce v dôsledku koronakrízy medziročne prepadli o 57,3 % na 2,25 miliardy USD (1,90 miliardy eur), aj v tomto ukazovateli však hotelová sieť mierne prekonala očakávania. Analytici počítali s poklesom na 2,23 miliardy USD.
(1 EUR = 1,1870 USD)