< sekcia Ekonomika

Výstavbu R2 chcú v obci Mýtna podporiť pracovným stretnutím a petíciou

Ilustračná snímka Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Jedným z hlavných dôvodov na zvolanie stretnutia a spustenie petície je podľa starostu výrazný nárast premávky v ich obci, ktorou prechádza cesta I/16, súčasť hlavného južného ťahu.

Mýtna 9. novembra (TASR) – Pokračovanie vo výstavbe rýchlostnej cesty R2 smerom od obce Kriváň v okrese Detva do Košíc bude hlavnou témou pracovného stretnutia, ktoré na 17. novembra zvolala občianska iniciatíva obyvateľov obce Mýtna v okrese Lučenec. Ako TASR informoval starosta Pavel Greksa, súčasťou akcie bude aj spustenie petície požadujúcej odblokovanie dlhovej brzdy za účelom budovania diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.

Jedným z hlavných dôvodov na zvolanie stretnutia a spustenie petície je podľa starostu výrazný nárast premávky v ich obci, ktorou prechádza cesta I/16, súčasť hlavného južného ťahu. „Neviem, či je to spôsobené uzatvorením dopravy pre nákladné autá pod Strečnom, každopádne zvýšenou intenzitou kamiónovej a osobnej dopravy sa počet prechádzajúcich áut cez Mýtnu zvýšil minimálne o polovicu. Napríklad v pondelok 7. novembra bol priam neznesiteľný,“ uviedol Greksa.

Doplnil, že na pracovné stretnutie pozvali ministra dopravy, riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, splnomocnenca vlády pre výstavbu rýchlostných ciest a všetkých zainteresovaných, ktorí pred voľbami sľubovali pokračovanie výstavby R2 smerom do Košíc. „Nakoľko táto petícia má aj politický charakter, pozvali sme na ňu i predsedu strany Most-Híd a podpredsedu Národnej rady SR Bélu Bugára, ktorého občianska strana presadzuje rozvoj regiónov, výstavbu cestnej infraštruktúry a bolo jej pridelené ministerstvo dopravy,“ zakončil Greksa.

Podľa predkladateľov petície už dnes dochádza v regiónoch bez cestnej siete vyššieho významu k negatívnym zmenám v osídľovaní, sídelnej štruktúre a najmä v demografii. „Uvedomujeme si, že v danom čase nie je možné rozvíjať všetky oblasti Slovenska rovnomerne, ale útlmom výstavby či upustením od výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v niektorých regiónoch dôjde ku škodám, ktoré budú mať generačný presah,“ uvádzajú v jej odôvodnení.

Cestnú sieť podľa vlastných slov nevnímajú ako nevyhnutnú podmienku pre príchod strategického investora a nemýtizujú ju ako zázračný liek na problémy menej rozvinutých regiónov. „No trváme na tom, že je základnou podmienkou a musí byť súčasťou pre prirodzený trvalo udržateľný rozvoj regiónov. Musí zabezpečovať kvalitu a komfort cestovania všetkým obyvateľom, zlepšovať mobilitu v rámci regiónu a medzi regiónmi, je základnou podmienkou toku práce a kapitálu,“ dodávajú v odôvodnení.