Quantcast
< sekcia Ekonomika

Vznikla prvá reklamná agentúra zameraná na skupinu ľudí nad 50 rokov

Vznikla prvá reklamná agentúra zameraná na cieľovú skupinu ľudí nad 50 rokov Foto: Silwer

Štvorica seniorných profesionálov vo vedení novej reklamnej agentúry Silwer chce podporiť spoločenskú inklúziu Slovákov nad 50 rokov.

Bratislava 8. júna (OTS) - Všetci štyria majú cez päťdesiat a v reklamnej branži si odslúžili takmer 30 rokov. Generácii 50+ rozumejú aj vďaka viacerým vlastným marketingovým výskumom. Dnes oznamujú vznik plnoformátovej reklamnej agentúry Silwer pre efektívne oslovenie cieľovej skupiny nad 50 rokov.
Generácia 50+, nazývaná aj strieborná, je na Slovensku početná a zároveň najbohatšia.

2 milióny ľudí nad 50 rokov minie na svoju spotrebu 10 mld. € ročne. Zároveň vlastní 80% všetkých aktív. Napriek tomu, len 15% reklamných kampaní značiek je cielených na túto solventnú skupinu. Slovenská reklama ľudí po päťdesiatke prehliada, dalo by sa povedať, že až ignoruje. Reklamné agentúry sa častokrát špecializujú hlavne na mladých.

Podobná situácia je v celom vyspelom svete. Strieborná ekonomika, definovaná ako tovary a služby pre ľudí nad 50 rokov, by mala v krajinách Európskej únie do roku 2025 dosiahnuť objem 5,7 bilióna €, čo je takmer tretina jej HDP. Napriek tomu, podľa mnohých zahraničných výskumov, sa ľudia nad 50 rokov cítia značkami (brandami) ignorovaní.


Foto: Zľava: Miroslava Čechová (54 r.) - Account Director, Martin Marko (54 r.) - Riaditeľ agentúry, Iveta Puchovanová (51 r.) - Account Director, Beáta Hudecová (50 r.) - Creative Director

Martin Marko, majiteľ agentúry Silwer: „Zakladáme plnoformátovú reklamnú agentúru pre cieľovú skupinu ľudí nad 50 rokov. Striebornej generácii rozumieme, vekový priemer kľúčových ľudí v našej agentúre Silwer je 52 rokov. Okrem toho sme od roku 2020 zrealizovali 10 vlastných marketingových výskumov, v ktorých sme oslovili viac ako 17 000 respondentov nad 50 rokov. Chceme dostať cieľovú skupinu 50+ na hlavný „stage“ slovenskej reklamy.
Budeme pomáhať odvážnym značkám pri efektívnom oslovovaní najbonitnejšej cieľovej skupiny u nás. Popri tom chceme bojovať aj proti mýtom a predsudkom voči staršej generácii, otvárať „antiaging“ témy vo verejnom priestore a hovoriť o názoroch po päťdesiatke. Budujeme preto agentúrnu „Radu starších“, poradný orgán seniorných expertov z rôznych oblastí a spolu s nimi chceme byť hlasom našej generácie. Trend vzniku špecializovaných agentúr pre „silver“ generáciu pozorujeme v okolitom svete už niekoľko rokov a sami sme tak trošku prekvapení, že u nás sme prví.“


Štyri dôvody vzniku reklamnej agentúry Silwer


O agentúre Silwer, s.r.o.
Sme prvá reklamná agentúra na Slovensku, zameraná na cieľovú skupinu 50+. Túto najbonitnejšiu cieľovú skupinu sme detailne zmapovali vo vlastných marketingových výskumoch, pripravili sme jej marketingovú segmentáciu a máme sedem kľúčov na jej efektívne oslovenie. Sami seba nazývame „antiaging fighters“ a bojujeme za marketingovú inklúziu generácie 50+. Rúcame predsudky a stereotypy o nás starších.