Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Zameranie Renaultu na značky s vyššou hodnotou sa vyplatilo v 2021

Na archívnej snímke návštevníci prechádzajú okolo stánku automobilky Renault počas veľtrhu v Šanghaji. Foto: TASR - Martin Baumann

Obchodný šéf značky Renault Fabrice Cambolive očakáva, že značka Renault v roku 2022 zaznamená rast čistého príjmu na model.

Paríž 17. januára (TASR) – Solídny výkon modelov Renault s vyššou hodnotou pomohol zmierniť celkový medziročný pokles globálneho predaja francúzskej automobilovej skupiny v roku 2021. To ukazuje, že jej zameranie na ziskovejšie modely sa vypláca.

Globálny predaj skupiny Renault v roku 2021 klesol už tretí rok po sebe, najmä pre problémy s dodávkami čipov. Generálny riaditeľ skupiny Luca de Meo, ktorý prešiel od stratégie zvyšovania objemu predaja k vytváraniu hodnoty, uviedol, že predaj osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel sa vlani znížil o 4,5 % na 2.696.401 kusov.

Predaj áut samotnej značky Renault pritom klesol o 5,3 %, zatiaľ čo predaj športového modelu Alpine v minulom roku vyskočil až o 74 %. Aj predaj lacnejšej značky Dacia vlani vzrástol, a to o 3,1 %, predaj značky Lada stúpol o 0,3 %.

Obchodný šéf značky Renault Fabrice Cambolive očakáva, že značka Renault v roku 2022 zaznamená rast čistého príjmu na model.

Predaj Renaultu na piatich hlavných európskych trhoch v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a v Spojenom kráľovstve aktuálne predstavuje 58 % z jeho celkového predaja, čo je o 6 bodov viac v porovnaní s rokom 2019 pred vypuknutím pandémie ochorenia COVID-19.