Obchodný šéf značky Renault Fabrice Cambolive očakáva, že značka Renault v roku 2022 zaznamená rast čistého príjmu na model.
Autor TASR
Paríž 17. januára (TASR) – Solídny výkon modelov Renault s vyššou hodnotou pomohol zmierniť celkový medziročný pokles globálneho predaja francúzskej automobilovej skupiny v roku 2021. To ukazuje, že jej zameranie na ziskovejšie modely sa vypláca.
Globálny predaj skupiny Renault v roku 2021 klesol už tretí rok po sebe, najmä pre problémy s dodávkami čipov. Generálny riaditeľ skupiny Luca de Meo, ktorý prešiel od stratégie zvyšovania objemu predaja k vytváraniu hodnoty, uviedol, že predaj osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel sa vlani znížil o 4,5 % na 2.696.401 kusov.
Predaj áut samotnej značky Renault pritom klesol o 5,3 %, zatiaľ čo predaj športového modelu Alpine v minulom roku vyskočil až o 74 %. Aj predaj lacnejšej značky Dacia vlani vzrástol, a to o 3,1 %, predaj značky Lada stúpol o 0,3 %.
Obchodný šéf značky Renault Fabrice Cambolive očakáva, že značka Renault v roku 2022 zaznamená rast čistého príjmu na model.
Predaj Renaultu na piatich hlavných európskych trhoch v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a v Spojenom kráľovstve aktuálne predstavuje 58 % z jeho celkového predaja, čo je o 6 bodov viac v porovnaní s rokom 2019 pred vypuknutím pandémie ochorenia COVID-19.
Globálny predaj skupiny Renault v roku 2021 klesol už tretí rok po sebe, najmä pre problémy s dodávkami čipov. Generálny riaditeľ skupiny Luca de Meo, ktorý prešiel od stratégie zvyšovania objemu predaja k vytváraniu hodnoty, uviedol, že predaj osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel sa vlani znížil o 4,5 % na 2.696.401 kusov.
Predaj áut samotnej značky Renault pritom klesol o 5,3 %, zatiaľ čo predaj športového modelu Alpine v minulom roku vyskočil až o 74 %. Aj predaj lacnejšej značky Dacia vlani vzrástol, a to o 3,1 %, predaj značky Lada stúpol o 0,3 %.
Obchodný šéf značky Renault Fabrice Cambolive očakáva, že značka Renault v roku 2022 zaznamená rast čistého príjmu na model.
Predaj Renaultu na piatich hlavných európskych trhoch v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a v Spojenom kráľovstve aktuálne predstavuje 58 % z jeho celkového predaja, čo je o 6 bodov viac v porovnaní s rokom 2019 pred vypuknutím pandémie ochorenia COVID-19.