Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Ekonomika

Železnice pokračujú s obnovou trate medzi Štrbou a Štrbským Plesom

Na snímke vlak Ozubnicovej železnice linky Štrba - Štrbské Pleso, archívna snímka. Foto: TASR - Oliver Ondráš

Práce na obnove trate sa začali 6. júla v tomto roku a potrvajú do 6. februára 2021.

Vysoké Tatry 15. októbra (TASR) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú s obnovou ozubnicovej trate v úseku medzi Štrbou a Štrbským Plesom. Ako pre TASR uviedla hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová, v súčasnosti sa realizujú práce na stavebných objektoch pri železničnom zvršku a úprave trakčného vedenia.

Zrealizoval sa výkop otvorenej priekopy po celom úseku trate, celkom 2800 metrov, v niektorých častiach trate sa realizuje viazanie výstuže a betonáž, ako aj kladenie sanačnej vrstvy z kameniva. V železničnej stanici Štrbské Pleso sa realizujú sanačné vrstvy a kladenie nástupištných prefabrikátov,“ vysvetlila hovorkyňa.

Doplnila, že nanovo sa buduje aj trakčné vedenie, pri ktorom sa na niektorých úsekoch založila betonáž základov pre trakčné vedenie a montáž stožiarov trakčného vedenia. Na ostatných úsekoch sa realizujú výkopy pre základy trakčného vedenia a osadenie debnenia a betonáže. „V prípade priaznivého počasia sa na konci novembra bude realizovať predštrkovanie z kameniva,“ dodala Feik Achbergerová.

Práce na obnove trate sa začali 6. júla v tomto roku a potrvajú do 6. februára 2021. Hovorkyňa ozrejmila, že investícia do obnovy trate predstavuje 18,58 milióna eur z vlastných zdrojov ŽSR.

Po zrekonštruovanej trati bude premávať budúci rok päť nových hybridných ozubnicových jednotiek a jeden multifunkčný rušeň, ktoré doplnia jej súčasnú flotilu. Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč informoval, že nové hybridné zubačky pre Vysoké Tatry od švajčiarskej spoločnosti Stadler sú už vo výrobe.

Ako ďalej priblížil, nové vozidlá budú vybavené bezpečnostnými a informačnými systémami, vďaka čomu budú mať cestujúci k dispozícii informácie o trase a aktuálnej polohe vlaku či označení a smerovaní jednotlivých vozidiel. „Súčasťou bude kamerový systém a vďaka systému na anonymné počítanie osôb bude mať ZSSK detailné informácie o počtoch cestujúcich, ktorí prejdú nástupnými dverami. Samozrejmosťou bude klimatizácia, elektrické zásuvky či wifi pripojenie na internet a chýbať nebude priestor na odkladanie bicyklov, lyží, snoubordov a kočíkov,“ vyzdvihol Kováč. Ozubnicové jednotky budú mať podľa neho aj bezbariérový vstup a vyčlenené priestory pre imobilných cestujúcich.