Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 6. máj 2024Meniny má Hermína
< sekcia Ekonomika

Železničný úsek P. Teplá - Žilina zmodernizujú za 153,349 milióna eur

V Bytči na železničnej stanici sa 2. júna 2014 poklepaním základného kameňa začali práce na výstavbe II. etapy "Modernizácia trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 km/h, úsek Považská Teplá - Žilina". Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek (tretí zľava) počas poklepania základného kameňa a vpravo štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja František Palko. Foto: TASR/AP

Účelom modernizácie železničnej siete ŽSR je podľa neho zlepšenie technického stavu infraštruktúry, ktorá je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V.

Bytča 2. júna (TASR) – Modernizácia 22 kilometrov (km) železničnej trate Považská Teplá – Žilina na rýchlosť 160 km/h bude trvať tri roky, pričom celkové náklady predstavujú 153,349 milióna eur.

Po poklepaní základného kameňa stavby o tom dnes v Bytči informoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek.

Minister dopravy pripomenul, že medzi Bratislavou a Žilinou ide o jeden z posledných úsekov, ktoré je nutné zmodernizovať. "Všetky tieto úseky sú súčasťou európskeho koridoru a vytvárajú veľmi dôležité napojenie na európsku sieť. Preto veríme, že tento úsek prinesie cestujúcim zvýšený komfort, ale aj vyššiu bezpečnosť. Nielen pre cestujúcich, ale aj pre všetkých obyvateľov, ktorí žijú v blízkosti trate," povedal Počiatek.

V Bytči na železničnej stanici sa 2. júna 2014 poklepaním základného kameňa začali práce na výstavbe II. etapy "Modernizácia trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 km/h, úsek Považská Teplá - Žilina".
Foto: TASR/Pavol Ďurčo


V Bytči na železničnej stanici sa 2. júna 2014 poklepaním základného kameňa začali práce na výstavbe II. etapy "Modernizácia trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 km/h, úsek Považská Teplá - Žilina".

Účelom modernizácie železničnej siete ŽSR je podľa neho zlepšenie technického stavu infraštruktúry, ktorá je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V. "Výška nenávratného finančného príspevku z eurofondov je 113 miliónov eur, projekt bude financovaný zo súčasného a budúceho programového obdobia. Okrem komplexnej modernizácie železničnej trate, trakčného vedenia, zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia budú do februára 2017 zmodernizované aj nástupištia s bezbariérovým prístupom pre cestujúcich a mimoúrovňové kríženia železničnej trate pre cestnú dopravu. Stavba sa zrealizuje bez úplného vylúčenia prevádzky," uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

V Bytči na železničnej stanici sa 2. júna 2014 poklepaním základného kameňa začali práce na výstavbe II. etapy "Modernizácia trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 km/h, úsek Považská Teplá - Žilina".
Foto: TASR/Pavol Ďurčo


Generálny riaditeľ ŽSR Štefan Hlinka doplnil, že stavba je rozdelená do šiestich ucelených častí. "Celkovo sa zmodernizuje 22-kilometrový úsek, v rámci ktorého bude postavených šesť nových železničných a päť cestných mostov, deväť jestvujúcich mostov sa zrekonštruuje. Pribudne aj päť nových podchodov a protihlukové steny v celkovej dĺžke viac ako 12 kilometrov. Za 36 mesiacov by na tomto mieste mala viesť moderná trať, po ktorej budú vlaky premávať rýchlosťou 160 km/h," dodal generálny riaditeľ ŽSR.

Zhotoviteľom stavby je Združenie TEBS, ktoré sa skladá z lídra združenia - TSS GRADE, a. s., a spoločností BÖGL a KRÝSL, k.s., Eiffage Construction Slovenská republika, Swietelsky Baugesellschaft n.b.H.