Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Zisk Essity vo 4. kvartáli klesol pre vyššie vstupné náklady

Foto: TASR/AP

Essity, konkurent Procter & Gamble a Kimberly-Clark, navrhla dividendu 7 SEK na akciu za rok 2021, čo je o 4 % viac ako rok predtým.

Štokholm 26. januára (TASR) - Švédsky výrobca hygienických produktov Essity, ktorý má svoju prevádzku aj na Slovensku, v stredu oznámil väčší pokles zisku za 4. štvrťrok, ako sa očakávalo. A upozornil, že plánuje ďalšie zvyšovanie cien vzhľadom na rekordne vysoké náklady na suroviny, energie a distribúciu.

Prevádzkový zisk druhého najväčšieho svetového výrobcu papierových hygienických produktov, ako sú toaletný papier, utierky či vreckovky a ďalšie produkty, za tri mesiace do konca decembra 2021 klesol o 34 % na 2,75 miliardy švédskych korún (261,85 milióna eur). A to aj napriek nárastu tržieb o 11 %. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, však očakávali vyšší zisk, v priemere 3,33 miliardy SEK.

Spoločnosť Essity, ktorá je tiež svetovým lídrom v oblasti hygienických produktov pre podniky a produktov proti inkontinencii, oznámila, že tento rok plánuje zvýšiť ceny vo všetkých kategóriách a na všetkých trhoch, aby kompenzovala podstatne vyššie náklady.

"V najbližšom období neočakávame pokles historicky vysokých nákladov na suroviny, energie a distribúciu," uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Magnus Groth.

"Zvýšenie cien je preto nevyhnutné na kompenzáciu vyšších nákladov, zatiaľ čo naďalej zvyšujeme hodnotu pre zákazníkov a spotrebiteľov prostredníctvom inovácií a implementujeme opatrenia na zvýšenie efektívnosti na dosiahnutie úspory nákladov," dodal.

Načasovanie a veľkosť plánovaného zvýšenia cien sa budú riadiť lokálne, uviedla spoločnosť Essity.

Essity, konkurent Procter & Gamble a Kimberly-Clark, navrhla dividendu 7 SEK na akciu za rok 2021, čo je o 4 % viac ako rok predtým. Na Slovensku vlastní závod v Gemerskej Hôrke.

(1 EUR = 10,5020 SEK)