Štokholm 27. januára (TASR) - Švédsky odevný reťazec H&M zaznamenal v uplynulom kvartáli oveľa výraznejší pokles zisku, než sa očakávalo. Dôvodom bolo oslabenie spotrebiteľskej dôvery a nárast nákladov.
Prevádzkový zisk v poslednom kvartáli (od septembra do novembra 2022) uplynulého fiškálneho roka 2021/22 padol na 821 miliónov SEK (73,46 milióna eur) zo 6,26 miliardy SEK v rovnakom období pred rokom. Analytici počítali s poklesom len na 3,67 miliardy SEK. Prevádzková marža sa medziročne znížila na 1,3 % z 11 % a hrubá marža na 49,7 % z 55,2 %.
Čisté tržby stúpli o 10 % na 62,43 miliardy SEK z 56,81 miliardy SEK. V lokálnych menách stagnovali. Bez Ruska, Bieloruska a Ukrajiny denominované vo švédskych korunách stúpli o 11 % a v lokálnych menách o 2 %.
Firma navrhla za rok 2022 dividendu 6,50 SEK na akciu, teda rovnakú ako za predchádzajúci rok, čo bolo v súlade s očakávaniami.
(1 EUR = 11,1763 SEK)