Madrid 14. decembra (TASR) - Zisk španielskeho predajcu módy Inditex, ktorý vlastní značky ako Zara či Massimo Dutti, za prvých deväť mesiacov fiškálneho roka 2022/23 vzrástol o 24 %, keďže zvýšenie cien mu pomohlo vykompenzovať slabnúci globálny dopyt po oblečení. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Najväčší maloobchodný predajca odevov na svete vykázal za deväť mesiacov do konca októbra 2022 čistý zisk 3,1 miliardy eur, zatiaľ čo vlani v rovnakom období mal zisk 2,5 miliardy eur.
Zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa zvýšil o 20 % na 6,5 miliardy eur.
Tržby reťazca za deväťmesačné obdobie stúpli o 19 % na 23,1 miliardy eur a pri konštantných menových kurzoch vzrástli o 20 %. Prispel k tomu nárast cien o 5 % alebo viac od jari.
Spoločnosť informovala, že za 3. štvrťrok (august - október) sa jej čistý zisk zvýšil o 6 % na 1,3 miliardy eur.
Inditex uviedol tiež, že jeho tržby od začiatku novembra do 8. decembra vzrástli o 12 % v porovnaní s minulým rokom. Predaje boli pozitívne vo všetkých geografických oblastiach, dodal.
Analytici očakávajú, že Inditex sa bude musieť v nadchádzajúcich mesiacoch vyrovnať s väčším nárastom nákladov, vrátane tlaku zamestnancov na vyššie mzdy.