Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Zisk Rémy Cointreau v 1. polroku prekonal očakávania

Koňak značky Rémy Martin. Foto: TASR/AP

Čistý zisk francúzskej firmy sa za šesť mesiacov do konca septembra zvýšil o 106,1 % na 134 miliónov eur.

Paríž 25. novembra (TASR) - Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Rémy Cointreau zaznamenal v 1. polroku obchodného roka 2021/22 väčší ako očakávaný nárast zisku. Prispel k tomu silný dopyt po prémiovom koňaku v Číne, Spojených štátoch a Európe. Vedenie spoločnosti teraz očakáva „veľmi silný“ organický rast zisku za celý finančný rok, ktorý sa končí 31. marca 2022.

Čistý zisk francúzskej firmy sa za šesť mesiacov do konca septembra zvýšil o 106,1 % na 134 miliónov eur z minuloročných 65 miliónov eur. Zisk na akciu stúpol na 2,67 eura z vlaňajších 1,30 eur/akcia.

Upravený čistý zisk vzrástol na 148,2 milióna eur alebo 2,95 eura na akciu zo 65,2 milióna eur alebo 1,31 eura na akciu v minulom roku.

Prevádzkový zisk stúpol o 104,5 % na 212,9 milióna eur a prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali prevádzkový zisk 168,1 milióna eur.

Prevádzkový zisk v divízii koňaku Rémy Martin, ktorý sa podieľa 90 % na zisku skupiny, dosiahol v 1. polroku 188,1 milióna eur, čo predstavuje organický nárast o 101,9 %.

Prevádzková marža celej skupiny v sledovanom období vzrástla o 8,3 percentuálneho bodu na historické maximum 33 %.

Rémy Cointreau vygeneroval v 1. polroku konsolidované tržby vo výške 645,3 milióna eur, čo je nárast o 49,8 % zo 430,8 milióna eur v minulom roku. Takzvaný organický rast dosiahol 52 %.

"Pre Rémy Cointreau to bol úžasný polrok, ktorý odráža náš nárast podielu na trhu a solídny pokrok dosiahnutý v rámci našich strategických priorít. Tieto výsledky posilnia našu schopnosť stať sa svetovým lídrom v oblasti výnimočných liehovín," uviedol generálny riaditeľ Eric Vallat.

Spoločnosť Rémy Cointreau spolu s ďalšími výrobcami prémiových liehovín minulý rok tvrdo zasiahla kríza spojená s ochorením COVID-19. Výrazný rast tržieb v 1. polroku tak odzrkadľuje silný dopyt po jeho produktoch po opätovnom otvorení barov a reštaurácií, keďže obmedzenia sa na celom svete zmiernili vďaka očkovaniu.