Minneapolis 19. mája (TASR) - Americký diskontný reťazec Target v 1. štvrťroku 2021/22 prekonal očakávania Wall Street, keďže americkí spotrebitelia naďalej vo veľkom nakupovali potraviny, kozmetické výrobky aj výrobky pre domácnosť a odevy, a to ako v jeho kamenných obchodoch, tak online.
Čistý zisk Target sa za tri mesiace do konca apríla 2021 vyšplhal na 2,10 miliardy USD (1,72 miliardy eur) alebo 4,17 USD na akciu, z 284 miliónov USD alebo 56 centov na akciu v predchádzajúcom roku.
Po vylúčení jednorazových položiek vykázal Target za 1. kvartál upravený zisk 3,69 USD, zatiaľ čo vlani mal zisk 59 centov na akciu. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, predpovedali reťazcu zisk 2,21 USD /akcia.
Celkové tržby reťazca v uplynulom štvrťroku vzrástli o 23,4 % na 24,20 miliardy USD z vlaňajších 19,62 miliardy USD a prekonali odhady ekonómov, ktorí očakávali tržby 21,77 miliardy USD. Takzvaný porovnateľný predaj v obchodoch otvorených viac ako rok pritom stúpol o 22,9 %. Online predaj sa zvýšil o 50 %, čo však bol menší nárast ako o 141 % v 1. kvartáli minulého roka, keď boli v USA zavedené prísne blokády.
Pokiaľ ide o ďalší vývoj, spoločnosť predpokladá v súčasnom 2. štvrťroku rast porovnateľných tržieb o stredné až vysoké jednociferné percento a jednociferný porovnateľný rast predaja v posledných dvoch kvartáloch finančného roka.
(1 EUR = 1,2222 USD)