Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Značka BMW v minulom roku prvýkrát predala viac než 2,2 milióna áut

Na archívnej snímke logo nemeckej automobilky BMW (Bayerische Motoren Werke, BMW) na sídle spoločnosti v Mníchove. Foto: TASR/AP

Koncern, ku ktorému okrem kmeňovej značky patria aj značky Mini a Rolls-Royce, zaznamenal v minulom roku "solídny rast".

Mníchov 4. januára (TASR) - Nemecký výrobca prémiových áut BMW má za sebou z hľadiska predaja aj napriek čipovej kríze rekordný rok.

Počas roka 2021 sa prvýkrát predalo viac než 2,2 milióna vozidiel kmeňovej značky koncernu BMW. "To znamená, že sme sa so značkou BMW tiež umiestnili na prvom mieste v globálnom prémiovom segmente, a síce s výrazným odstupom," uviedol šéf predaja automobilky Pieter Nota pre agentúru DPA.

Koncern, ku ktorému okrem kmeňovej značky patria aj značky Mini a Rolls-Royce, zaznamenal v minulom roku "solídny rast". Detailná správa bude zverejnená na budúci týždeň. Nota dodal, že automobilka počíta aj v tomto roku s ďalším ziskovým rastom.

Dôležitým motorom expanzie bola aj emobilita. Koncern v minulom roku dodal viac než 100.000 čistých elektromobilov, čím splnil svoj cieľ.