Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

ZSSK:Počas 1.polroka 2022 výrazne vzrástol predaj lístkov cez internet

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) predstavila v utorok v Žiline prvú elektrickú jednotku Panter z dielne konzorcia českej Škoda Transportation a slovenskej ŽOS Trnava, ktorú zaradila do prevádzky. V Žiline 1. decembra 2020. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dosiahla v prvom polroku 2022 historicky najvyšší podiel internetového predaja cestovných dokladov.

Bratislava 4. augusta (TASR) – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dosiahla v prvom polroku 2022 historicky najvyšší podiel internetového predaja cestovných dokladov. Podiel tržieb za lístky predané prostredníctvom internetového obchodu alebo mobilnej aplikácie Ideme vlakom v prvej polovici tohto roku dosiahol 30,6 %. TASR o tom informoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Výrazný nárast v online predaji ZSSK zaznamenáva už od novembra 2018, keď bol spustený inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilná aplikácia Ideme vlakom. Aplikácia je podľa hovorcu kontinuálne vylepšovaná aj na základe pripomienok cestujúcich. Začiatkom tohto roka tak ZSSK prostredníctvom aplikácie umožnila nákup traťových cestovných lístkov, lôžok a ležadiel. Od 27. júla boli spustené ďalšie novinky, ako napríklad upozornenie na začiatok a vypršanie platnosti lístka vo forme push notifikácií či predaj cestovných lístkov a rezervácií na batožiny a bicykel alebo predaj cestovných lístkov pre psa.

Tieto internetové doklady si zákazníci môžu kúpiť na všetky vnútroštátne vlaky, ale aj na vnútroštátny úsek vybraných medzinárodných vlakov. Konkrétne tých, ktoré sú v rezervačnej databáze ZSSK. V priebehu tohto roka ZSSK plánuje aj spustenie predaja medzinárodných cestovných lístkov (Europa Expres) v mobilnej aplikácii.

Pri jednotlivých formách predaja je podľa Kováča možné vidieť, že tie "neosobné" sú čoraz obľúbenejšie. "Za prvý polrok sa tak zvýšil podiel predaja cez aplikáciu Ideme vlakom (4,3 %) a e-shop (26,3 %) oproti predošlým rokom. Za prvý polrok 2022 tiež pozorujeme pokles predaja cestovných lístkov prostredníctvom kamenných predajní (61,6 %) oproti predošlým obdobiam," priblížil. V druhom štvrťroku 2022 zároveň ZSSK eviduje najviac stiahnutí aplikácie v histórii spoločnosti. Urobilo tak 31.161 zákazníkov.