Čiastočná rekonštrukcia rušňového depa vo Vrútkach, ktoré vzniklo v roku 1871, zahŕňala podľa hovorcu ZSSK vybudovanie a rekonštrukciu ôsmich objektov s celkovou plochou 3380 metrov štvorcových (m2) a realizáciu nových inžinierskych sietí.
Autor TASR
Vrútky 30. januára (TASR) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vybudovala vo Vrútkach stredisko technicko-hygienickej údržby (THÚ) a rušňové depo. Po kolaudácii technológií a budov bude mať ZSSK v Turci najmodernejšiu prevádzku THÚ, v ktorej nájdu prácu desiatky ľudí. Náklady na rekonštrukciu rušňového depa Vrútky nepresiahli 12,3 milióna eur a ZSSK ich hradila z vlastných zdrojov. TASR o tom informoval hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.
"Pripravovaná rekonštrukcia uzla Žilina, patriaca Železniciam Slovenskej republiky (koľaje a súvisiaca infraštruktúra), nás donútila hľadať nové miesto pre stredisko THÚ, ktoré by servisovalo vlaky jazdiace v tomto regióne. Rozhodli sme sa preto revitalizovať jedno z najstarších slovenských rušňových dep. Dnes začíname s kolaudáciami našich budúcich najmodernejších prevádzok, ktoré pomôžu vlakom v celom regióne," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
Čiastočná rekonštrukcia rušňového depa vo Vrútkach, ktoré vzniklo v roku 1871, zahŕňala podľa hovorcu ZSSK vybudovanie a rekonštrukciu ôsmich objektov s celkovou plochou 3380 metrov štvorcových (m2) a realizáciu nových inžinierskych sietí. "ZSSK vybudovala zázemie pre technicko-hygienickú údržbu železničných koľajových vozidiel - stabilný umývač, rampu odfekálňovania vozňov, čerpaciu stanicu pre tankovanie nafty a AdBlue. Pre zamestnancov zrekonštruovali administratívnu budovu s rozlohou 310 m2. V rámci administratívnej budovy vznikla ubytovňa pre 12 ľudí, jedáleň s kapacitou 120 stravníkov a školiace priestory pre 48 študentov. Rekonštrukciou areálového koľajiska s 20 výhybkami a celkovou dĺžkou koľají 2,2 kilometra sa koľajovo prepojili vybudované objekty," uviedol Kováč.
Doplnil, že pre zaistenie bezpečnosti je celý areál depa oplotený, osvetlený a snímaný kamerovým systémom. "V súčasnej dobe sa predlžuje opravárenská hala R2 z pôvodných 93 metrov na 125 metrov. Budú sa v nej vykonávať jednoduché opravy a prehliadky na ucelených vlakových jednotkách pod strechou v akomkoľvek počasí," dodal hovorca ZSSK.
"Počítame s tým, že zrekonštruované rušňové depo Vrútky bude servisovať aj naše najnovšie elektrické vlaky z českej Škodovky, ktoré očakávame už tento rok. Navyše v rámci duálneho vzdelávania spolupracujeme so Strednou odbornou školou dopravnou Martin-Priekopa. Ak chceme niekoho prilákať do našich radov, musíme mu ukázať pracovné podmienky hodné 21. storočia. Verím, že vo Vrútkach práve také vznikajú," skonštatoval Hlubocký.
"Pripravovaná rekonštrukcia uzla Žilina, patriaca Železniciam Slovenskej republiky (koľaje a súvisiaca infraštruktúra), nás donútila hľadať nové miesto pre stredisko THÚ, ktoré by servisovalo vlaky jazdiace v tomto regióne. Rozhodli sme sa preto revitalizovať jedno z najstarších slovenských rušňových dep. Dnes začíname s kolaudáciami našich budúcich najmodernejších prevádzok, ktoré pomôžu vlakom v celom regióne," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
Čiastočná rekonštrukcia rušňového depa vo Vrútkach, ktoré vzniklo v roku 1871, zahŕňala podľa hovorcu ZSSK vybudovanie a rekonštrukciu ôsmich objektov s celkovou plochou 3380 metrov štvorcových (m2) a realizáciu nových inžinierskych sietí. "ZSSK vybudovala zázemie pre technicko-hygienickú údržbu železničných koľajových vozidiel - stabilný umývač, rampu odfekálňovania vozňov, čerpaciu stanicu pre tankovanie nafty a AdBlue. Pre zamestnancov zrekonštruovali administratívnu budovu s rozlohou 310 m2. V rámci administratívnej budovy vznikla ubytovňa pre 12 ľudí, jedáleň s kapacitou 120 stravníkov a školiace priestory pre 48 študentov. Rekonštrukciou areálového koľajiska s 20 výhybkami a celkovou dĺžkou koľají 2,2 kilometra sa koľajovo prepojili vybudované objekty," uviedol Kováč.
Doplnil, že pre zaistenie bezpečnosti je celý areál depa oplotený, osvetlený a snímaný kamerovým systémom. "V súčasnej dobe sa predlžuje opravárenská hala R2 z pôvodných 93 metrov na 125 metrov. Budú sa v nej vykonávať jednoduché opravy a prehliadky na ucelených vlakových jednotkách pod strechou v akomkoľvek počasí," dodal hovorca ZSSK.
"Počítame s tým, že zrekonštruované rušňové depo Vrútky bude servisovať aj naše najnovšie elektrické vlaky z českej Škodovky, ktoré očakávame už tento rok. Navyše v rámci duálneho vzdelávania spolupracujeme so Strednou odbornou školou dopravnou Martin-Priekopa. Ak chceme niekoho prilákať do našich radov, musíme mu ukázať pracovné podmienky hodné 21. storočia. Verím, že vo Vrútkach práve také vznikajú," skonštatoval Hlubocký.