Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 5. december 2025Meniny má Oto
< sekcia Eurovoľby 2024

Kampaň k eurovoľbám sa dostala do kín, na festivaly i do krčiem

Ľudia stoja pod volebným transparentom pred Európskym parlamentom v Bruseli v pondelok 29. apríla 2024. Foto: TASR/AP

Viac ako 500 celoeurópskych organizácií a mnoho ďalších na národnej úrovni propagovalo kampaň prostredníctvom svojich sietí, vlastných kampaní alebo cez sociálne médiá.

Brusel 7. júna (TASR) - Do kampane pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP), ktoré sa konajú vo všetkých 27 členských krajinách EÚ od 6. do 9. júna, sa zapojili mnohí dobrovoľníci z radov mládeže, celoeurópske skupiny občianskej spoločnosti a rôzne mimovládne organizácie. Na piatkovú správu EP upozornil spravodajca TASR.

Europarlament spresnil, že do kampane s cieľom zvýšiť povedomie o dôležitosti eurovolieb a povzbudiť občanov v celej Únii, aby volili, sa zapojili poprední predstavitelia európskych podnikateľských, kultúrnych a neziskových komunít.

Viac ako 500 celoeurópskych organizácií a mnoho ďalších na národnej úrovni propagovalo kampaň prostredníctvom svojich sietí, vlastných kampaní alebo cez sociálne médiá.

Organizácie využívali rôzne nástroje na podporu eurovolieb - organizovali podujatia, distribuovali informačné letáky, nálepky a videá s návodom, ako voliť, zamerané na prvovoličov.

V kontexte komunity Európskeho parlamentu "together.eu" mladí dobrovoľníci v celej EÚ zorganizovali rôzne aktivity súvisiace s voľbami, ako sú tanečné stretnutia, sadenie stromov, jarné upratovanie, krčmové kvízy, semináre, prednášky, hudobné festivaly a podobne.

Celkom 898 kín v Únii sa zaviazalo pred premietaním filmov vysielať video z kampane EÚ a ku kampani sa pridali aj filmové festivaly vo Francúzsku, Bulharsku, Nemecku a Holandsku.

Krátky film "Využi svoj hlas", ktorý nechal pri príležitosti volieb vyrobiť europarlament mal počas kampane k eurovoľbám vyše 504 miliónov vzhliadnutí.





(spravodajca TASR Jaromír Novak)