Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Fortunaliga

Vedenie Únie ligových klubov si pochvaľuje návštevnosť a útočný prejav

Na archívnej snímke Ivan Kozák Foto: TASR/Pavel Neubauer

Návštevnosť je podľa Ivana Kozáka vyššia ako v posledných šiestich sezónach.

Bratislava 10. decembra (TASR) - Útočnejší herný prejav, až 35-percentný nárast návštevnosti na štadiónoch, dobré výkony ligových hráčov v reprezentácii do 21 rokov, či prístup klubov k marketingu a prezentácii ligy. To sú hlavné veci, ktoré v jesennej časti potešili dvoch čelných predstaviteľov Fortuna ligy - prezidenta Únie ligových klubov Ivana Kozáka a Michala Mertinyáka, výkonného riaditeľa tejto organizácie, ktorá zastrešuje slovenskú najvyššiu súťaž.

"Prístup klubov k marketingu a prezentácii ligy, pokračujúce rekonštrukcie štadiónov a výborná návštevnosť. Tá je vyššia ako v posledných šiestich sezónach, teda aj za obdobia, keď ešte Spartak Trnava hrával na 'starom' Štadióne Antona Malatinského. Nárast medzi sezónami je 35 percent, čo je naozaj krásne číslo. Za toto ďakujeme fanúšikom jednotlivých klubov, je to najmä ich ocenenie. Rozbehli sme ďalšie ligové projekty a určite v tomto trende chceme pokračovať," uviedol Mertinyák.

Kozák pre oficiálny portál súťaže fortunaliga.sk vyzdvihol prínos hráčov z ligy pre reprezentačné výbery. "Výborné výsledky reprezentácie do 21 rokov sú pozitívnym obrazom našej najvyššej súťaže, pozrime sa na počet hráčov z ligy v tejto kategórii. A nesmieme zabúdať, že aj v úspešnom A-tíme Slovenska je mnoho reprezentantov, ktorí v minulosti hrali, respektíve hrajú Fortuna ligu. Teším sa na EURO 2016, to bude pre slovenských futbalových fanúšikov to pravé 'Le Rendez-Vous'," povedal.

Sledovanosť súťaže sa zvýšila nielen priamo na štadiónoch, ale aj v televízii, či na internete, kde sú zápasy pre fanúšikov oveľa dostupnejšie ako v minulosti. "Sledovanosť futbalových prenosov jednoznačne dominovala slovenskému televíznemu priestoru v rámci kolektívnych športov, čo je pre nás veľký záväzok," pokračoval Kozák, pričom k obrazovkám chcú ľudí nalákať aj prostredníctvom projektu "Zápas mesiaca". ÚLK vďaka nemu sľubuje zlepšený divácky zážitok, napríklad v podobe záberov zo zákulisia. Po pilotnom prídu na rad ďalšie tri "Zápasy mesiaca" v jarnej časti FL. "Ich príprava bude špecifická, bude zahŕňať zvýšenú prácu s televíziami, ale to už určite fanúšikovia zaevidovali. Pracujeme na zaujímavom koncepte aj na zimnú prestávku, ale niečo si musíme nechať aj ako prekvapenie pre fanúšikov, takže viac sa určite dozvedia čoskoro," poznamenal Mertinyák.

Zároveň vyzdvihol ofenzívny prejav mužstiev. Priemer strelených gólov na zápas sa v jesennej časti vyšplhal na 2,87 gólu, pričom boli kolá, v ktorých padli viac ako tri góly na duel. Posledné 19. malo mikulášsky nádych. Kluby a futbalisti vyzbierali financie a podporili 12 charitatívnych projektov. "Futbal je v súčasnosti biznis, ale spoločenská zodpovednosť je jeho dôležitou súčasťou," dodal.