Spustenie portálu v Prešove ocenilo aj vedenie mesta.
Autor TASR
Prešov 8. mája (TASR) - Od začiatku tohto mesiaca majú občania mesta Prešov možnosť podávať svoje podnety a návrhy nielen osobne na podateľni, či elektronicky formou e-mailu, ale aj prostredníctvom internetového portálu Odkazprestarostu.sk. „Portál bol po prvýkrát spustený v Bratislave v januári 2010. Odvtedy sa stal dobre fungujúcou súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi aj v ďalších mestách a obciach, zlepšil ich činnosť a do dnešného dňa prispel k vyriešeniu už 322 problémov, ktoré trápili ich obyvateľov,“ informovala TASR hovorkyňa primátora mesta Prešov Veronika Kmetóny Gazdová.
Spustenie portálu v Prešove ocenilo aj vedenie mesta. „Vážime si túto možnosť, lebo prispieva k transparentnosti a priamej komunikácii medzi občanmi a samosprávou. Podnety môžu prispieť k väčšej dôvere a k odstráneniu možno na prvý pohľad malých problémov, ktoré ale na druhej strane môžu spôsobiť aj veľké bolesti hlavy. Mesto Prešov chce komunikovať so svojimi občanmi, nemá čo skrývať. Tešíme sa na spoluprácu, ktorá prispeje nám všetkým," uviedol Pavel Hagyari, primátor Prešova.
Používanie portálu je veľmi jednoduché, intuitívne, a podľa želania, aj anonymné. Stačí, keď sa na portáli vyplní stručný formulár - pár vetami opíše problém, na mape označí, kde sa nachádza a priloží fotka, urobená napríklad aj mobilom, ktorá ho zachytáva. Podnet je následne poslaný pracovníkom samosprávy. Ich odpovede sú rovnako, ako podnety obyvateľov, zverejnené na portáli. Občania môžu sledovať, ako sa vyvíja riešenie rôznych problémov v meste, nielen tých, na ktoré upozornili oni sami. „Práve táto otvorenosť komunikácie medzi obyvateľmi a samosprávou je v porovnaní s klasickou e-mailovou komunikáciou najväčšou výhodou portálu. Prispieva k väčšej prehľadnosti pri riešení problémov a k posilneniu vzťahu obyvateľov mesta s jeho predstaviteľmi na radnici,“ zdôraznil Ctibor Košťál, riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť.
Portál má ambíciu poskytnúť obyvateľom jednoduchý a účinný nástroj na oboznámenie samosprávy s problémami, ktoré považujú za akútne a na vyjadrenie spokojnosti s následným postupom vedenia mesta pri ich riešení. Samosprávam, ktoré pohotovo reagujú na potreby obyvateľov, zároveň ponúka možnosť prezentovať výsledky svojej práce a posilniť svoj imidž. Zozbierané podnety a odpovede samospráv portál vyhodnocuje a priebežne zverejňuje štatistiky úspešnosti riešenia podnetov. Počas krátkeho neoficiálneho fungovania v Prešove, keď boli podnety z portálu zasielané vedeniu mesta klasickou poštou, bol pomer vyriešených a nevyriešených podnetov veľmi priaznivý, čo nasvedčuje tomu, že problémy v Prešove sa dajú vyriešiť, len o nich treba dať kompetentným vedieť. Napríklad aj cez portál Odkazprestarostu.sk.
Spustenie portálu v Prešove ocenilo aj vedenie mesta. „Vážime si túto možnosť, lebo prispieva k transparentnosti a priamej komunikácii medzi občanmi a samosprávou. Podnety môžu prispieť k väčšej dôvere a k odstráneniu možno na prvý pohľad malých problémov, ktoré ale na druhej strane môžu spôsobiť aj veľké bolesti hlavy. Mesto Prešov chce komunikovať so svojimi občanmi, nemá čo skrývať. Tešíme sa na spoluprácu, ktorá prispeje nám všetkým," uviedol Pavel Hagyari, primátor Prešova.
Používanie portálu je veľmi jednoduché, intuitívne, a podľa želania, aj anonymné. Stačí, keď sa na portáli vyplní stručný formulár - pár vetami opíše problém, na mape označí, kde sa nachádza a priloží fotka, urobená napríklad aj mobilom, ktorá ho zachytáva. Podnet je následne poslaný pracovníkom samosprávy. Ich odpovede sú rovnako, ako podnety obyvateľov, zverejnené na portáli. Občania môžu sledovať, ako sa vyvíja riešenie rôznych problémov v meste, nielen tých, na ktoré upozornili oni sami. „Práve táto otvorenosť komunikácie medzi obyvateľmi a samosprávou je v porovnaní s klasickou e-mailovou komunikáciou najväčšou výhodou portálu. Prispieva k väčšej prehľadnosti pri riešení problémov a k posilneniu vzťahu obyvateľov mesta s jeho predstaviteľmi na radnici,“ zdôraznil Ctibor Košťál, riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť.
Portál má ambíciu poskytnúť obyvateľom jednoduchý a účinný nástroj na oboznámenie samosprávy s problémami, ktoré považujú za akútne a na vyjadrenie spokojnosti s následným postupom vedenia mesta pri ich riešení. Samosprávam, ktoré pohotovo reagujú na potreby obyvateľov, zároveň ponúka možnosť prezentovať výsledky svojej práce a posilniť svoj imidž. Zozbierané podnety a odpovede samospráv portál vyhodnocuje a priebežne zverejňuje štatistiky úspešnosti riešenia podnetov. Počas krátkeho neoficiálneho fungovania v Prešove, keď boli podnety z portálu zasielané vedeniu mesta klasickou poštou, bol pomer vyriešených a nevyriešených podnetov veľmi priaznivý, čo nasvedčuje tomu, že problémy v Prešove sa dajú vyriešiť, len o nich treba dať kompetentným vedieť. Napríklad aj cez portál Odkazprestarostu.sk.