Quantcast
< sekcia Import

Liečbu rakoviny prsníka podporí predaj novej poštovej známky

Autorom grafickej úpravy známky je akademický maliar Vladislav Rostoka. Známka bude mať nominálnu hodnotu 1,10 eura a bude vydaná v náklade 2 milióny kusov.

Bratislava 12. apríla (TASR) - Pri príležitosti Dňa narcisov vychádza nová poštová známka, ktorá je venovaná liečbe rakoviny prsníka. Výťažok z jej predaja pôjde na charitatívne účely pre Združenie priateľov Národného onkologického ústavu.

Cieľom vydania známky je propagovať význam boja proti rakovine prsníka a apelovať na verejnosť, aby podporila financovanie liečby tohto závažného ochorenia formou verejnej zbierky, ktorú realizuje Liga proti rakovine. Slovenská pošta, ktorá známku vydáva, sa zaviazala odviesť časť finančných prostriedkov z predaja poštových známok pre účely onkologickej organizácie zaoberajúcej sa liečbou a výskumom rakoviny prsníka.

Autorom grafickej úpravy známky je akademický maliar Vladislav Rostoka. Známka bude mať nominálnu hodnotu 1,10 eura a bude vydaná v náklade 2 milióny kusov.

S iniciatívou vydať známku venovanú liečbe rakoviny prsníka s cieľom finančnej podpory sa obrátil pôvodne na Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR veľvyslanec USA na Slovensku Theodor Sedgwick. Ministerstvo informovalo o návrhu Slovenskú poštu, ktorá ho prijala a požiadala o doplnenie emisného plánu na rok 2013.

Verejnoprospešnú finančnú zbierku Ligy proti rakovine, ktorá prebieha na Slovensku len jeden deň v roku, podporí aj MDVRR SR priamo na svojej pôde. Vo vestibule ministerstva ponúknu zamestnancom dobrovoľníci žltý narcis - kvet symbolizujúci samotnú zbierku, ale i morálnu pomoc a spolupatričnosť s tými, ktorí s onkologickým ochorením bojujú.